Elektromobilność 2-biegowa skrzynia w samochodzie elektrycznym od Kreisel 11 września 2018 Elektromobilność 2-biegowa skrzynia w samochodzie elektrycznym od Kreisel 11 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Większość pojazdów elektrycznych wyposażona jest w jednobiegową skrzynię biegów, aby zapewnić pełen moment obrotowy przy zerowej prędkości. Mimo to teraz Kreisel ogłosił, że wprowadzi wielobiegowe skrzynie biegów do aut elektrycznych, które będą wspomagane zautomatyzowaną, 2-biegową przekładnią elektryczną. Kreisel, mały australijski startup, znany jest dotychczas z imponujących konwersji pojazdów na wersje elektryczne, takich jak Volkswagen e-Golf z akumulatorem 55 kWh, klasyczne Porsche 910 i kilka egzemplarzy indywidualnych dla Arnolda Schwarzeneggera: niestandardowy, całkowicie elektryczny Mercedes G i całkowicie elektryczny Hummer. Teraz firma zamierza położyć nacisk na zwiększenie zasięgu wysokich osiągów i momentu obrotowego. Markus Kreisel, jeden z dyrektorów generalnych Kreisel Electric, powiedział: „Postawiliśmy sobie za zadanie stworzenie lekkiego, elektrycznego supersamochodu opartego na historycznym samochodzie sportowym, jako idealnej aplikacji do naszej konwersji”. Startup opracował nowy system napędowy dla Porsche 910 z 2-biegową skrzynią i zamierza wprowadzić go do produkcji Philipp Kreisel, drugi z dyrektorów Kreisel Electric, zakłada, że elektryczna pompa oleju z zintegrowanym jego zbiornikiem, który samoczynnie wyłącza się na żądanie, zapewniają maksymalną wydajność. W nowym modelu zmniejszone jest również tarcie układu łożysk, co obniża straty z oporu. Natomiast elektromechaniczna synchronizacja biegów pozwoli na zoptymalizowanie regulacji momentu obrotowego i prędkości obrotowej napędu elektrycznego podczas błyskawicznych, 0,25-sekundowych zmian biegów. Jak mówi Philip Kreisel: „W ten sposób można praktycznie wyeliminować wszelki wpływ termiczny elementów ciernych i możliwe efekty zużycia elementów przesuwnych. Zintegrowana blokada mechanizmu różnicowego z ograniczonym poślizgiem zapewnia nieprzerwaną transmisję momentu obrotowego nawet w trudnych warunkach drogowych”. Poniżej znajduje się graficzne przestawienie podziału jednostki napędowej za pomocą zautomatyzowanej 2-biegowej skrzyni Kreisel. Jak twierdzi firma, napęd można skonfigurować z mocą wyjściową 600 kW i momentem obrotowym 900 Nm. Kreisel, podobnie jak w przypadku opracowanej przez siebie technologii akumulatorów, zamierza z sukcesem wprowadzić do masowej produkcji przedstawiony system we współpracy z firmą Sala Drive. źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.