Elektromobilność 20% Amerykanów chce kupić samochód elektryczny 22 maja 2018 Elektromobilność 20% Amerykanów chce kupić samochód elektryczny 22 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Amerykański Związek Automobilowy (The American Automobile Association – AAA) przeprowadził badania, z których wynika, że 20% Amerykanów zdecyduje się na zakup samochodu elektrycznego przy okazji wymiany starego auta na nowy w tym roku. W 2017 roku chętnych było 17% społeczeństwa amerykańskiego. AAA prognozuje, że amerykański rynek pojazdów zostanie zdominowany w najbliższej przyszłości przez auta elektryczne. Samochody z elektrycznym napędem wzbudzają zainteresowanie ze względu na niskie koszty eksploatacji (71%), większe zasięgi jazdy (87%) oraz najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa (60%). Aby pomóc nowym klientom samochodów elektrycznych w świadomym wyborze auta, AAA przeprowadza rygorystyczne, niezależne testy hybrydowych i elektrycznych pojazdów oraz infrastruktury ładującej. „Dziś pojazdy elektryczne są bardzo popularne”, stwierdził Greg Brannon, dyrektor ds. inżynierii samochodowej. „Chociaż troska o środowisko naturalne nadal jest główną motywacją kierowców samochodów elektrycznych, to AAA wskazuje, że kierowcy w USA są w tym samym stopniu zainteresowani niskimi kosztami i zaawansowanymi technologiami”, dodaje przedstawiciel AAA. Osoby, które nie decydują się na zakup elektryka, obawiają się niedoboru infrastruktury ładującej i wyładowania akumulatora pojazdu w czasie trasy. AAA zauważa, że w 2017 roku nastąpił spadek ilości osób sceptycznie nastawionych o 9%, do poziomu 63%. Najmniejszy niepokój występuje wśród tzw. pokolenia milenialsów (48%). W 2018 roku AAA wskazało najlepsze auta w poszczególnych kategoriach w ramach Top Green Vehicle: Chociaż Amerykanie mogą być bardziej skłonni do kupowania pojazdu elektrycznego, posiadanie odpowiedniej infrastruktury będzie miało kluczowe znaczenie dla powszechnego zastosowania elektromobilności. W 2018 roku dostępność stacji ładowania wzrosła w Stanach Zjednoczonych do ponad 16 000 punktów ładowania. Mimo że poziom lęku w związku z zasięgiem zmniejszył się, to ankieta AAA potwierdziła, że oczekiwania konsumentów dotyczące czasu ładowania w drodze mogą nie być zgodne z rzeczywistością. Siedmiu na dziesięciu (68%) Amerykanów uważa, że podczas jazdy samochodem czas ładowania nie dłuższy niż 30 minut jest rozsądny. „Dzisiejsi kierowcy są przyzwyczajeni do szybkiego tankowania na stacji benzynowej, ale ładowanie pojazdów elektrycznych może czasami zająć kilka godzin”, wyjaśnił Brannon. „Dzięki niewielkiemu planowaniu właściciele pojazdów elektrycznych mogą uniknąć niedogodności związanych z ruchem drogowym, a wraz z rozwojem technologii, czas ładowania również się zmniejsz”, prognozuje przedstawiciel AAA. Źródło: AAA Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.