Polska 68 proc. Polaków zamawia dania bezmięsne, gdy stołuje się poza domem 13 stycznia 2020 Polska 68 proc. Polaków zamawia dania bezmięsne, gdy stołuje się poza domem 13 stycznia 2020 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Już 3 miliony Polaków to weganie i wegetarianie. Co trzeci Polak, który je mięso, deklaruje, że chętnie spróbuje roślinnych substytutów. Wegetarian przybywa Rynek roślinnych zamienników mięsa to przyszłość branży spożywczej – wyniki sprzedażowe w USA pokazały, że konsumenci w 2019 roku zakupili roślinne substytuty za miliard dolarów. W Polsce dania wegetariańskie również są coraz popularniejsze, a na dietę bezmięsną przeszło już ponad 3 mln Polaków – tak wynika z raportu RoślinnieJemy „Postawy Polaków wobec produktów roślinnych”. W ubiegłym roku 38,5% Polaków, którzy jedzą mięso, deklarowało, że znacznie ograniczyło jego spożycie. – Rynek kuchni roślinnej w ostatnich latach bardzo się zmienił. Rozwój technologii, większa świadomość wśród kucharzy i producentów dań roślinnych powodują, że nie mamy już do czynienia ze słynnym sojowym kotletem, tylko są to produkty dużo bardziej różnorodne smakowo, w których wykorzystuje się różne rodzaje białka, np. z grochu czy cieciorki. Wiele restauracji i sieci handlowych opracowuje własne receptury burgerów – wskazuje Magdalena Motylińska, event manager kampanii „RoślinnieJemy”. Burgery wege Do nowych potrzeb konsumentów muszą dostosować się również restauracje. Ostatnio z bogatą ofertą menu roślinnego wystartowały burgerownie. Z danych wynika, że aż 68% Polaków zamawia bezmięsne dania, gdy stołuje się poza domem. – Sieci burgerowe inwestują w burgery wege, bo ok. 60% klientów jest nimi potencjalnie zainteresowanych. Tylko część z nich jest wegetarianami czy weganami, a ogromna większość są to po prostu osoby chcące zredukować spożycie mięsa, czy spróbować czegoś nowego – tłumaczy Motylińska. Nawyki mają znaczenie Specjaliści podkreślają, że nasze nawyki żywieniowe mają kluczowe znaczenie dla przyszłości planety. Dlaczego? Gdyby zredukować hodowlę zwierząt, można by z powrotem zalesić ogromne hektary ziemi, polepszyć stan gleb, oszczędzić wodę. Dieta roślinna jest szansą – z raportu IPCC wynika, że zmiana sposobu żywienia i większy nacisk społeczeństw na spożywanie produktów pochodzenia roślinnego mogłoby przełożyć się na zmniejszenie upraw o równowartości 6 mln km² (to dwukrotność powierzchni Indii), z kolei całkowite przejście na dietę roślinną „oddałoby” aż 30 mln km² pól uprawnych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.