Wiadomości OZE Air Liquide zbuduje pierwszą w Belgii publiczną stację tankowania wodoru 18 października 2015 Wiadomości OZE Air Liquide zbuduje pierwszą w Belgii publiczną stację tankowania wodoru 18 października 2015 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Japoński koncern motoryzacyjny, Toyota, poinformował, że francuska firma Air Liquide wybuduje pierwszą w Belgii publiczną stację tankowania wodoru w Zaventem pod Brukselą, na obszarze Centrum Badań i Rozwoju oraz Centrum Szkoleniowego Toyota Motor Europe. Toyota wydzierżawiła teren francuskiemu partnerowi na 20 lat. Obiekt zostanie oddany do użytku w połowie przyszłego roku. Za jego budowę, utrzymanie i zarządzanie odpowiada Air Liquide, międzynarodowy producent gazów przemysłowych. Air Liquide Group inwestuje w budowę stacji tankowania wodoru na całym świecie. Dotychczas zaprojektowanych i wybudowanych zostało 75 takich obiektów. To głównie dzięki francuskiemu przedsiębiorstwu powstaje pierwsza sieć dystrybucji wodoru w Europie, w ramach której w 2015 roku zostaną oddane do użytku stacje w Niemczech, Danii i Francji. Stacja w Belgii powstaje w ramach europejskiego projektu SWARM i otrzymała dofinansowanie z European Fuel Cells and Hydrogen-Joint Undertaking, partnerstwa publiczno-prywatnego wspierającego wdrażanie technologii wodorowej w Europie. Kierowcy nowej Toyoty Mirai i innych samochodów napędzanych dzięki ogniwom paliwowym będą mogli korzystać ze stacji przez całą dobę. Powstanie infrastruktury dystrybucji wodoru jest podstawowym warunkiem rozpoczęcia masowej sprzedaży samochodów opartych o tę technologię. Toyota Mirai to pierwszy na świecie seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe, w zeszłym tygodniu wszedł na japoński rynek, a obecnie wchodzi do sprzedaży w Niemczech, Danii i Wielkiej Brytanii. W połowie 2016 roku dołączy do nich Belgia jako czwarty rynek w Europie. Nowy model Toyoty to przełomowy samochód nie emitujący spalin, który zapewnia zasięg, komfort jazdy i wygodę obsługi na takim samym poziomie jak konwencjonalne samochody klasy średniej z automatyczną skrzynią biegów. Zbiorniki wodoru o łącznej pojemności 122,4 l zapewniają zasięg od 500 do ponad 700 km, a ich napełnienie zajmuje tylko 3 minuty. Zdaniem Toyoty, wraz z premierą Mirai rozpocznie się nowa epoka czystej motoryzacji, która zaowocuje rozpowszechnieniem się w Europie samochodów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w ciągu kilku dekad. Aby ten plan się powiódł, potrzebna jest wielopoziomowa współpraca sektora prywatnego i publicznego. Pierwsza stacja firmy Air Liquide w Belgii połączy to państwo z rozrastającą się europejską siecią stacji tankowania wodoru. W Centrum Badań i Rozwoju w Zaventem będzie miało siedzibę Centrum Obsługi Klienta, stworzone specjalnie z myślą o opiece nad właścicielami samochodów na ogniwa paliwowe. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.