Wiadomości OZE Akrep IIe – pojazd elektryczny do zadań militarnych 04 maja 2019 Wiadomości OZE Akrep IIe – pojazd elektryczny do zadań militarnych 04 maja 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Pojazdy elektryczne poza komunikacją miejską czy prywatną śmiało wchodzą także w inne sektory – produkcyjne, ratownicze, a nawet wojskowe. Jak się okazuje, technologia ta może mocno wspomóc także… przemysł zbrojeniowy. Przykładem tego jest opancerzony Akrep IIe z napędem na cztery koła. Turecki koncern OTOKAR motoryzacyjny zaprezentował w trakcie IDEF 2019 w Stambule Akrep IIe – opancerzony pojazd o napędzie elektrycznym. Opracowano go przy współpracy AxleTech. Pomimo nawiązania do pojazdu Akrep (tur. scorpion), najnowszy model ma z nim niewiele wspólnego. Co go zatem wyróżnia? Akrep IIe – na wojnę na silniku elektrycznym? Według producenta Akrep IIe pozwala na wykonywanie różnorodnych misji (nie tylko militarnych). Podstawowy model zapewnia ochronę żołnierzom przed ostrzałem z broni ręcznej i odłamkami z artylerii. Mocna konstrukcja zwiększa odporność m.in. na wybuchy min. Możliwa jest także instalacja dodatkowego opancerzenia, które ma wytrzymać ostrzał z ręcznych wyrzutni przeciwpancernych. Zaprezentowana w Stambule wersja została wyposażona w automatyczną armatkę kalibru 25 mm i karabin maszynowy 7,62 mm. W tej chwili OTOKAR przewiduje produkcję pod kątem działań wywiadowczych, zwiadowczych, przeciwlotniczych oraz misji sił specjalnych. W przyszłym roku do produkcji ma trafić Akrep II o wysokoprężnym silniku, który pozwoli na wyposażenie w armatkę o kalibrze 90mm. Więcej niewiadomych niż wiadomych Na razie brak konkretów co do parametrów pojazdu, w tym silnika elektrycznego. Wiadomo, że pojazd ma dysponować dużą zwrotnością i prędkością. Napęd na cztery koła pomoże mu poruszać się po trudnym terenie. Ładowanie przy całkowitym wyczerpaniu baterii ma zająć trzy godziny. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 250 km (może być jednak zwiększony). Akreb IIe został wyprodukowany jako następca pojazdów Akrep I i Cobra. Jak widać, technologia elektryczna znajduje swoje miejsce także w branży wojskowej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.