Elektromobilność Akumulatory do samochodów elektrycznych będą produkowane w Polsce? 28 września 2017 Elektromobilność Akumulatory do samochodów elektrycznych będą produkowane w Polsce? 28 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Polski rząd od pewnego czasu daje wyraźne znaki świadczące o tym, że elektromobilność jest jednym z jego priorytetowych celów. Rządzący chcą, aby do 2025 roku po polskich drogach jeździło nawet milion pojazdów elektrycznych. Choć na chwilę obecną taki cel wydaje się bardzo odległy, nie jest jednak niemożliwy. Cały czas podejmowane są kolejne kroki i inwestycje, które mają przybliżyć państwo do jego realizacji – nie jest wykluczone, że pomogą nam w tym Chińczycy. Wedle „Puls Biznesu” firma Beijing WKW Automotive Parts planuje zainwestować na terenie Polski w produkcję baterii elektrycznych do samochodów. Choć same pojazdy będą składane w Niemczech, to jeden z ich najważniejszych komponentów będzie powstawać w Polsce, gwarantując tym samym dodatkowe miejsca pracy. Miejscem, które jest brane pod uwagę jako lokalizacja tego przedsięwzięcia, jest Nowogrodziec w województwie dolnośląskim. Środki, jaki spółka chce przeznaczyć na ten cel, wynoszą aż 1,4 mld euro. Nowogrodziec wydaje się dobrym miejscem do realizacji takiej inwestycji, bowiem jest oddalony jedynie o 40 km od analogicznych zakładów po stronie niemieckiej. Wedle opublikowanych założeń, w Polsce miałyby powstawać akumulatory do samochodów elektrycznych klasy premium. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.