Ekologia Aldi do końca 2025 roku zrezygnuje z jaj z chowu klatkowego? Są decyzje 07 maja 2020 Ekologia Aldi do końca 2025 roku zrezygnuje z jaj z chowu klatkowego? Są decyzje 07 maja 2020 Przeczytaj także Ekologia nowy nius o wszystkim ale taki trochę dłuższy dla testa dadadADA Artykuł sponsorowany Ekologia Czym jest budynek zeroemisyjny? Charakterystyka i przykłady Zeroemisyjny budynek cechuje się zerowym zużyciem energii netto. Oznacza to, że całkowita ilość zużywanej przez niego energii w skali roku równa się ilości energii odnawialnej wytworzonej w danym miejscu. Jakie rozwiązania stosowane są w zeroemisyjnych budynkach? Artykuł sponsorowany Sieć Aldi poinformowała o proekologicznych decyzjach. Do końca 2020 roku zrezygnuje z określonych chemikaliów w produkcji obuwia, do 2025 roku zrezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. Sieć chce też obniżyć emisję gazów cieplarnianych o 40 proc. do 2021 r. względem roku 2015 i wycofać szkodliwe chemikalia w produkcji obuwia. Aldi wspiera inicjatywę „Polska bez klatek” i zobowiązała się wycofać jaja z chowu klatkowego do 2025 roku. W tej chwili w asortymencie Aldi jest 30 proc. jaj z alternatywnych hodowli. To nie pierwsza firma, która przeciwstawia się jajom z chowu klatkowego. Inne przedsiębiorstwa również zaczynają zwracać uwagę na dobrostan zwierząt hodowlanych i wycofują się ze stosowania do swoich produktów jaj z chowu klatkowego. Nie zjemy już Majonezu Kieleckiego z czosnkiem, produkcję wstrzymano. – Działanie to stanowi kolejny etap realizacji długofalowej strategii zmierzającej do całkowitej rezygnacji przez WSP SPOŁEM z przytoczonych powyżej surowców. W trosce o dobrostan i los zwierząt hodowlanych firma chce wdrożyć nowe rozwiązania produkcyjne do końca 2025 roku – podano w oświadczeniu. Niedawno grupa Metro, która jest światowym koncernem handlowym, dołączyła do międzynarodowej deklaracji o całkowitej rezygnacji ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego. – Decyzja Makro z 2017 roku o podpisaniu deklaracji o rezygnacji z jajek z chowu klatkowego niezmiernie nas ucieszyła, natomiast globalna polityka potwierdza, że firma traktuje poważnie kwestię dobrostanu zwierząt na całym świecie, nawet w krajach, w których ten temat nie jest jeszcze powszechny – mówiła Portalowi Spożywczemu Maria Madej, koordynatorka kampanii biznesowych Stowarzyszenia Otwarte Klatki. – Gratulujemy grupie Metro i dziękujemy, że wysłuchali próśb konsumentów, ta decyzja wpłynie pozytywnie na życie milionów zwierząt – podsumowała Madej. Źródło: portalspozywczy.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.