Wiadomości OZE Amazon i Microsoft prześlą paczkę niskoemisyjnym tankowcem 06 września 2021 Wiadomości OZE Amazon i Microsoft prześlą paczkę niskoemisyjnym tankowcem 06 września 2021 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Globalne marki takie jak Amazon, Disney, H&M Group, HP, Microsoft, Procter and Gamble, zobowiązały się do obniżenia emisji w łańcuchach dostaw. Czy współpraca z największą firmą, konstruującą kontenerowce im w tym pomoże? Duńska firma stawia na niskoemisyjną flotę Największa na rynku produkcji kontenerowców firma Møller Maersk włączyła się w transformację ekologiczną. Planuje w ciągu trzech lat oddać do użytku pierwszy z ośmiu kontenerów, zasilanych neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla paliwem – e-metanolem. Maersk do 2024 roku ma wycofać wysokoemisyjne statki i podaje, że nowe modele to pierwsze takie na rynku, nieemisyjne rozwiązania w żegludze. Nowe statki będą początkowo zasilane systemem dwupaliwowym oraz na już istniejącym standardzie, czyli oleju paliwowym o bardzo niskiej zawartości siarki” (VLSFO). Standard ten określa Międzynarodowa Organizacja Morska. Skąd będzie pochodzić energia potrzebna do wytworzenia paliwa? Tutaj podpowiedzą ją przedrostek “e”, który informuje, że paliwem jest metanol, ale wytworzony ekologicznie. Pochodzi nie z węgla, a z energii odnawialnej, w tym wypadku z farmy słonecznej, znajdującej się w południowej Danii. W czerwcu firma wezwała oficjalnie do wprowadzenia podatku węglowego od konwencjonalnego paliwa okrętowego, aby zachęcić firmy do przejścia na niskoemisyjne alternatywy. Za 20 lat rozpadnie się UE, a za 30 – wyłowimy ostatnią rybę. Zobacz prognozy PTSP na przyszłość Kto jeszcze zmniejszy emisje? Firma informuje, że osiem kontenerowców zasilanych e-metanolem pozwoli zredukować emisję z żeglugi o 1 mln ton rocznie. Na zdecydowanym kroku konglomeratu Maersk mają skorzystać największe marki, które dążą do redukcji CO2 w każdym z łańcucha dostaw. – Ponad połowa z 200 największych klientów Maersk wyznaczyła lub jest w trakcie wyznaczania ambitnych celi, opartych na wiedzy naukowej, np. zeroemisyjnych rozwiązaniach, w swoich łańcuchach dostaw – oświadczyła firma. W związku z kryzysem klimatycznym, który wynika z nadmiernej emisji gazów cieplarnianych, największe marki na rynku chcą zmniejszać swój negatywny wpływ na środowisko. Obniżanie śladu węglowego ma obecnie kluczowe znaczenie dla polityki przedsiębiorstw społecznie zaangażowanych (CSR) oraz dla ich klientów. W ramach stałej współpracy z firmą Maersk emisje chce zredukować HP, Levi Strauss, Microsoft, Amazon, Disney, H&M, Novo Nordisk, Procter and Gamble, PUMA, Schneider Electric, Signify, Syngenta. Maersk oczekuje, że w ich ślady pójdą i inne marki. Na razie jednak wytwarzanie e-metanolu pozostaje stosunkowo drogie. Skala greenwashingu w Unii jest zatrważająca. Prawie połowa deklaracji producentów okazała się fałszywa Wartość inwestycji Maersk to prawie 6 mld euro. Kontenerowce powstają przy współpracy z Hyundai Heavy Industries. Według raportu Międzynarodowej Organizacji Morskiej żegluga odpowiada za około 3% globalnej emisji dwutlenku węgla, a liczba ta wzrasta. Biznes zaangażowany w Polsce Coraz częściej słyszy się o wspólnych inicjatywach na rzecz walki z globalnym ociepleniem. Biznes chce również uczestniczyć w przemianie na lepsze. W Polsce powstała Karta Zielonej Transformacji, którą firmy i organizacje podpisały na rzecz wspólnego tworzenia zrównoważonej przyszłości. źródło: imo.org, euronews.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.