Świat Aspark – elektryczny samochód rozpędzający się do setki w 2 sekundy 28 lutego 2018 Świat Aspark – elektryczny samochód rozpędzający się do setki w 2 sekundy 28 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Aspark Owl to nowy, sportowy samochód elektryczny, który może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami. Do 100 km/h pojazd ten rozpędza się zaledwie w 1,92 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 280 km/h. Jak tłumaczy Viknesh Vijayenthiran z MotorAuthority, pojazd zasilany jest z akumulatorów połączonych z systemem superkondensatorów. Niestety zasięg tego sportowego elektryka pozostaje dosyć ograniczony i wynosi niecałe 150 kilometrów na jednym ładowaniu, przy dosyć spokojnej jeździe. Owl zaprezentowany został po raz pierwszy w 2017 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie i zwrócił uwagę mediów. Aspark Owl posiada karoserię wykonaną w pełni z włókna węglowego. W środku znajduje się miejsce dla dwóch pasażerów. Auto napędzane jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 40 kW, co daje ponad 760 Nm. Przy wadze 850 kg to naprawdę dużo. Aspark planuje obecnie zbudowanie niewielkiej serii tych aut – 50 pojazdów. Owl wyceniony został na 4,4 miliona dolarów za sztukę. Samochód ten ma być konkurencją dla Tesla Roadster. Czy Owl będzie od niego szybszy? Być może na torze tak, ale jak uważają dziennikarze z InsideEV, na drodze Tesla będzie górą. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.