Elektromobilność Audi rozszerzy gamę elektryków do 15 modeli do 2025 roku 31 lipca 2018 Elektromobilność Audi rozszerzy gamę elektryków do 15 modeli do 2025 roku 31 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Raptem dwa miesiące temu niemiecki producent poinformował o swoich planach dotyczących sprzedaży 800 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. Teraz Audi przedstawiło kolejne szczegóły – planuje oddać do użytku 15 modeli elektryków. Audi wcześniej zapowiedziało budowę aut e-tron, e-tron Sportback oraz e-tron GT, które są zbudowane na platformie MEB. Ostatnio Audi anulowało zaplanowaną prezentację swojego debiutanckiego BEV e-tron na sierpień przez wzgląd na kwestie organizacyjne. Prawdopodobnie ma to związek z zatrzymaniem prezesa Audi, Ruperta Stadlera w związku z aferą spalinową. Po wprowadzeniu na rynek e-tronu w 2019 roku oczekuje się, że projekt e-tron Sportback będzie rozwijany. Rok później pojawi się także e-tron GT. Na tej samej platformie MEB będzie skonstruowanych kolejnych 5 elektryków Audi. Pierwszy z nich – elektryczny SUV, zostanie zaprezentowany już w 2020 roku. Kolejne 7 modeli: SUV, SUV coupes, crossovery oraz sedany z segmentu C i D, będą bazowały na platformie Premium Platform Electric (PPE), która została opracowana przez Audi we współpracy z Porsche. W 2022 roku prawdopodobnie zobaczymy kolejne generacje Q5 oraz A4 w elektrycznych wariantach. Audi planuje także zaprezentować koncepcję mini elektryka z dostosowaniem do użytku miejskiego już za rok. Jak podkreśla portal electrive.com, nadal nie jest jasne, czy Audi zacznie korzystać z elektrycznej platformy Porsche SPE od 2025 roku, która jest rozwijana dla samochodów sportowych z podwójnym doładowaniem i supersamochodów. Platforma została po raz pierwszy przedstawiona w listopadzie ubiegłego roku. Przedstawiciele Audi poprzez strategię przedstawioną w mają bieżącego roku zaznaczają swoją obecność w elektromobilnym wyścigu technologicznym. Głównym konkurentem na rynku jest oczywiście amerykańska Tesla, jednak analitycy i eksperci przewidują, że już w 2021 roku gigant może być wyprzedzony przez innych ambitnych graczy, takich jak Daimler, BMW, Volvo czy Volkswagen. Rywalizacja na rynku elektromobilnosci na świecie zaostrza się. Ponadto Audi chce wyjść obronną ręką ze skandalu emisyjnego. W styczniu informowano, że koncern wycofał już 1 milion pojazdów z silnikami diesla. Niedawno informowaliśmy, że Audi i gigant motoryzacyjny – koreański Hyundai zdecydowali się na współpracę w sektorze wodorowych rozwiązań dla branży motoryzacyjnej. Zgodnie stwierdzono, że obecnie technologie wodorowe pozostają daleko w tyle za obecnie popularną elektromobilnością. Firmy chcą pracować nad zwiększeniem udziału pojazdów napędzanych wodorem w światowej flocie samochodów. Źródło: Reuters, electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.