Wiadomości OZE Audi stworzy nowe paliwo, które może być rewolucją w branży motoryzacyjnej 10 listopada 2017 Wiadomości OZE Audi stworzy nowe paliwo, które może być rewolucją w branży motoryzacyjnej 10 listopada 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Samochody z silnikami wysokoprężnymi niewątpliwe czekają trudne czasy, bowiem ustawicznie podejmowane są odważne decyzje zmierzające do wycofania ich ze sprzedaży. Powodem są oczywiście spaliny oraz inne zanieczyszczenia, które są generowane podczas pracy tego typu silników; przyczyniają się one bowiem do powstawania smogu stanowiącego zagrożeniem dla zdrowia. Właśnie na taką bolączkę Audi opracowało nowy sposób, którym wcale nie jest elektryfikacja pojazdów. Niemiecki koncern motoryzacyjny ma w planach opracowanie autorskiego paliwa syntetycznego, które będzie nosić nazwę e-Diesel, jednak ze standardowym dieslem nie będzie mieć wiele wspólnego. Paliwo będzie produkowane z wykorzystaniem energii odnawialnej, w wyniku czego cały ten proces będzie przyjazny naturze. Do wytworzenia e-Diesla Audi wykorzysta reakcje chemiczne, które będą podstawą całego procesu produkcyjnego. Za sprawą działania elektrowni wodnej powstanie energia elektryczna przyczyniająca się do procesu elektrolizy wody, która rozdzieli się na tlen oraz wodór. Po przeprowadzeniu tego etapu wodór będzie poddawany reakcji z dwutlenkiem węgla, a w rezultacie wytworzą się węglowodorowe związki, które będą bazą dla e-Diesla. Prace nad budową fabryki e-Diesla umiejscowionej w Laufenburgu mają ruszyć z początkiem 2018 roku. Tym samym Audi po raz kolejny spróbuje udowodnić, że posiada własną wizję przyszłości motoryzacji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.