Wiadomości OZE Nowe auto Bonda: Rapide E od Aston Martin trafiło na taśmę produkcyjną 19 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Nowe auto Bonda: Rapide E od Aston Martin trafiło na taśmę produkcyjną 19 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Aston Martin oficjalnie uruchomił produkcję swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu – Rapide E – sedana, który stanie się również pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem Jamesa Bonda. Prototyp tego auta można było zobaczyć już w 2015 roku. Dwa lata po prezentacji prototypu Aston Martin podjął współpracę z Williams Advanced Engineering – działem technicznym zespołu Formuły 1 Williamsa, w celu opracowania elektrycznego układu napędowego. Efekt to rozpoczęcie produkcji i prezentacja samochodu na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. Andy Palmer, prezes i dyrektor generalny grupy Aston Martin Lagonda, stwierdził: – Odsłonięcie Rapide E jest wielkim momentem dla Aston Martina. To nasz pierwszy w pełni elektryczny samochód produkcyjny. Aston Martin jest przygotowane na ogromne wyzwanie, jakim jest ekologiczna i zrównoważona przyszłość. Jako firma samochodowa nie możemy pozwolić sobie na bierne oczekiwanie, musimy aktywnie działać. Współpraca firmy z Williams Advanced Engineering zaowocowała opracowaniem nowego układu napędowego wykorzystującego ponad 5600 ogniw cylindrycznych w formacie 18650 litowo-jonowym, zasilających dwa silniki elektryczne o łącznym momencie obrotowym 950 NM i moc wyjściowej ponad 610 PS. Aston zapewnia, że w standardzie auto jest w stanie osiągnąć ponad 200 mil zasięgu. Ładować będzie je można przy użyciu typowej ładowarki 400 V lub w wersji poszerzonej 800 V. Ponadto na wyposażeniu znajdzie się również ładowarka pokładowa. Szacowana prędkość maksymalna to 155 mil na godzinę (250 km/h). Firma zamierza wypuścić na rynek jedynie 155 egzemplarzy Rapide E. Auto można już zamówić. W planach Astona jest rozbudowa elektrycznej serii Lagonda, z której chce stworzyć „pierwszą na świecie luksusową markę o zerowej emisji”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.