Elektromobilność Autobusy elektryczne z nowym programem wsparcia od Ministerstwa Energii 01 lutego 2019 Elektromobilność Autobusy elektryczne z nowym programem wsparcia od Ministerstwa Energii 01 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Resort energii przygotowuje projekt rozporządzenia, które zawierać ma preferencyjne taryfy dla autobusów elektrycznych. Nowa ustawa ma być jednym z mechanizmów wsparcia elektromobilności w transporcie zbiorowym. Jak informuje Puls Biznesu, w uzasadnieniu nowego aktu prawnego napisano: „W § 6 ust. 11 rozporządzenia (…) wprowadzona została możliwość utworzenia odrębnej grupy taryfowej dla odbiorców zużywających energię elektryczną na potrzeby drogowego elektrycznego transportu publicznego w celu rozwoju tego transportu przez przedsiębiorstwa energetyczne”. Rozporządzenie ograniczyć ma korzystniejsze taryfy tylko dla transportu drogowego i rozszerzyć je o transport kolejowy. – Będziemy jeszcze analizować projekt rozporządzenia. Już jednak mogę powiedzieć, że nie widzimy powodu różnicowania podejścia wobec poszczególnych form transportu. Pojazdy kolejowe także są zasilane energią elektryczną, ich operatorzy powinni mieć więc takie same warunki jej zakupu, jak przewoźnicy obsługujący elektryczne autobusy – mówi dyrektor ds. przewozów w PKP SKM Trójmiasto, Bartłomiej Buczek. Dodatkowo, jak mówi dyrektor trójmiejskiej SKMki, pociągi są efektywniejsze energetycznie od autobusów, ponieważ w jednym autobusie mieści się około 100 osób, a pociąg zabrać może do 800. źródło: Puls Biznesu, cire.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.