Wiadomości OZE Autobusy Mercedesa z ogniwami PV będą jeździć po Warszawie 02 października 2017 Wiadomości OZE Autobusy Mercedesa z ogniwami PV będą jeździć po Warszawie 02 października 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Polskie miasta czynią intensywne starania, aby komunikacja miejska była nie tylko jak najlepszej jakości, ale także cechowała się innowacyjnością. Działania, jakie w tym celu podejmują Kraków, Wrocław czy Warszawa należy chwalić, bowiem są one dokonywane także z myślą o tych mieszkańcach, którzy wciąż nie są do końca przekonani, czy zostawienie samochodu w garażu jest dobrym pomysłem. Kolejną innowacyjną inwestycją stolicy jest zakup 80 autobusów wyposażonych w panele fotowoltaiczne na dachach; pojazdy te zostaną dostarczone jeszcze do końca bieżącego roku. Będą to autobusy marki Mercedes-Benz, model Conecto, które zostały wybrane pomimo korzystniejszej cenowo oferty złożonej przez przedsiębiorstwo MAN. Powyższa decyzja wynikła z faktu, że Mercedes wyposaży swoje pojazdy w panele fotowoltaiczne oraz system odzyskiwania energii podczas hamowania. Spośród autobusów, które zostaną dostarczone, 35 będzie 12-metrowymi autokarami, a pozostałe 45 stanowić będą pojazdy przegubowe. Silniki jednych i drugich będą spełniać normy Euro 6, by emitować jak najmniej zanieczyszczeń. Koszt obu kontraktów opiewa na 138,6 milionów złotych, a same autobusy mają trafić do Warszawy przed końcem 2018 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.