Wiadomości OZE Autobusy Solaris w Wieliczce 25 maja 2018 Wiadomości OZE Autobusy Solaris w Wieliczce 25 maja 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Wieliczka otworzyła niedawno oferty w przetargu na dostawy autobusów w zróżnicowanej konfiguracji z podziałem na trzy części. Dwie z nich jest w stanie zrealizować Solaris, choć nieco drożej, niż oczekiwał tego zamawiający. Wieliczka ma kupić dwanaście autobusów w podziale na trzy części. Wszystkie pojazdy mają być niskoemisyjne, spełniające normę spalin Euro 6, niskopodłogowe, a także zasilane olejem napędowym. Zamówienie zostało podzielone na trzy części. Zamawiający oczekuje w pierwszej części ośmiu autobusów maxi o długości 11,8–12,2 metra, zaś w następnych – dwóch autobusów midi o długości 8,5–9,6 metra, jak również dwóch autobusów mini o długości 7–8 metrów. 18 maja minął termin składania propozycji. Wystartował tylko Solaris, który złożył ofertę na dwie części. Producent oferuje pojazdy dwunastometrowe za kwotę 11,61 miliona złotych brutto, przy budżecie wynoszącym 10 milionów złotych brutto. Wehikuły o długości blisko 9 metrów Solaris oszacował na kwotę 2,58 miliona złotych brutto, przy budżecie zamawiającego równym 2,21 miliona złotych brutto. Budżet na dostawę pojazdów mini wyniósł 1,93 miliona złotych brutto. Termin realizacji zamówienia wynosi dwanaście miesięcy. Wieliczka poważnie podchodzi do kwestii transportu na obszarze gminy. Warto podkreślić, że samorząd ogłosił przetarg na postawienie stu pięciu wiat przystankowych z oświetleniem PV. Wieliczka była zainteresowana tylko autobusami z silnikami Diesla Euro 6. Na początku miasto zamierza wybrać dostawcę ośmiu pojazdów klasy maxi o długości 11,8–12,2 metra, z których każdy ma umożliwić podróż minimum osiemdziesięciu pasażerom. W drugiej części wyklaruje się, od kogo urzędnicy mieliby dokonać zakupu dwóch autobusów klasy mini o długości 7–8 metrów do przewozu dwudziestu pasażerów. Pierwsze dostawy będą miały miejsce w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umów. Ich zamknięcie ma nastąpić w ciągu dwanastu miesięcy. Wieliczka przygotowała na zakup autobusów 14 145 000 złotych brutto. Po rozbiciu tego na poszczególne zadania, budżet prezentuje się w sposób następujący: autobusy klasy maxi – 10 000 000 złotych brutto (wycena jednostkowa: 1 016 260 złotych netto), autobusy klasy midi – 2 214000 złotych brutto (wycena jednostkowa: 900 000 złotych netto), autobusy klasy mini – 1 931 000 złotych brutto (wycena jednostkowa: 784 959 netto). Oferty pojawiły się tylko na dwa zadania przetargowe. Niemniej są one znacząco wyższe od budżetu, jaki jest w stanie zaproponować Wieliczka. Jeden nowy Urbino 12 został zaoferowany Wieliczce w cenie 1 180 000 złotych brutto. Oferta Solarisa została również złożona w części na dostawę dwóch autobusów klasy midi. Koszty są równe 2 580 540 złotych brutto. Wieliczce zaoferowano prawdopodobnie Urbino 8,9LE. Jeden taki pojazd miałby kosztować 1 049 000 złotych netto. Ceny zaproponowane przez Solarisa są tylko pozornie bardzo wysokie. Wieliczka oczekiwała bogatego wyposażenia pojazdów. Czy miasto jest w stanie przeznaczyć dodatkowe środki na zakup autobusów z fabryki w Bolechowie? Okaże się już niedługo. W tym momencie pewne jest to, że gmina będzie zobowiązana do powtórzenia przetargu na dostawę minibusów. W tej części nie wpłynęła ani jedna oferta. źródło: transportpubliczny.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.