Elektromobilność Autobusy wodorowe Solaris będą kursować w Wenecji 10 listopada 2022 Elektromobilność Autobusy wodorowe Solaris będą kursować w Wenecji 10 listopada 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Solaris wzmacnia swoją pozycję lidera na europejskim rynku elektromobilności. W ostatnich dniach firma podpisała kolejną umowę na sprzedaż czterech autobusów wodorowych do Włoch. Urbino 12 hydrogen już w 2023 będą kursować w Wenecji i okolicach. Autobusy wodorowe Solaris trafią do Wenecji Solaris wspiera rozwój bezemisyjnego transportu we Włoszech. Polska firma ogłosiła, że w ostatnich dniach sfinalizowała umowę z lokalnymi przewoźnikami w gminie Wenecja: AVM Venezia oraz ACTV SPA Venezia. Cztery autobusy wodorowe Urbino 12 hydrogen dołączą do floty włoskich przewoźników i będą kursować na terenie miasta Wenecja oraz gmin Wenecja i Chioggia już w 2023 roku. Wartość kontraktów wynosi 2,5 mln euro. Czytaj także: Autobusy wodorowe w Polsce. Firma Solaris jest głównym dostawcą autobusów elektrycznych do Włoch. Po drogach Weneckiej Laguny kursuje już 30 pojazdów Urbino 12 electric. Elektryki Solaris dołączyły też do floty w Genui, która planuje całkowicie zelektryfikować publiczny transport do 2025 roku. To nie wszystko. W kwietniu tego roku Solaris podpisał umowę z Mediolanem na sprzedaż 75 autobusów elektrycznych. Elektrownia wodorowa na pokładzie autobusu Urbino 12 hydrogen to autobus wodorowy, który nie emituje zanieczyszczeń ani dwutlenku węgla w trakcie podróży. Jest zasilany za pomocą ogniwa wodorowego o mocy 70 kW, pełniącego funkcję małej elektrowni. W ogniwie wodór przekształcany jest w energię elektryczną, przekazywaną następnie do układu napędowego. Efektem ubocznym tego procesu są ciepło i para wodna, która zaliczana jest do gazów cieplarnianych. Pierwiastek, który wprawia silnik w ruch jest przechowywany w postaci gazowej w umieszczonych na dachu najnowocześniejszych zbiornikach kompozytowych, zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa. Model wyróżnia krótki czas tankowania oraz bardzo duży zasięg – ok. 350 km, nawet w niesprzyjających warunkach drogowych, co jest możliwe lekkim zbiornikom wodorowym. Funkcję wspomagającą silnik, np. podczas przyspieszania, stanowią baterie o pojemności około 60 kWh. Dodatkowo, autobus jest wyposażony w klimatyzację z funkcją grzania za pomocą pompy ciepła oraz wiele innych inteligentnych funkcji. O bezpieczeństwo jazdy zadba nowoczesny system, dzięki któremu kierowca pojazdu otrzymuje ostrzeżenie za każdym razem, gdy w zasięgu co najmniej 80 cm znajdzie się jakikolwiek obiekt. Niedawno Solaris zaprezentował ulepszony model wodorowego autobusu – Urbino 18 hydrogen: Źródło: solarisbus.com Solaris pierwszy w Europie W 2021 roku Solaris sprzedał łącznie 1492 pojazdy i wygenerował przychody na poziomie 721 mln euro, co pozwoliło firmie utrzymać pierwsze miejsce w Europie pod względem liczby dostarczonych autobusów elektrycznych. Producent autobusów osiągnął wtedy rekordową sprzedaż, która wyniosła 1560 pojazdów. W ubiegłym roku polski producent autobusów dostarczył swoje produkty do klientów z 18 krajów. Do największych odbiorców pojazdów marki Solaris w minionym roku należeli operatorzy z Polski, Niemiec, Hiszpanii, Estonii, Włoch, Rumunii, Czech, Izraela oraz Szwajcarii. Czytaj dalej: Solaris największym producentem autobusów bezemisyjnych w Europie! Polska firma liderem. Źródło i fot. główna: solarisbus.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.