Elektromobilność Autonomiczne autobusy już w Paryżu 27 stycznia 2017 Elektromobilność Autonomiczne autobusy już w Paryżu 27 stycznia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany W ostatnich latach wiele gałęzi przemysłu skorzystało z szeroko pojętego technologicznego postępu. Ciężko wskazać dziedzinę, która nadal technologicznie tkwiłaby w poprzednim wieku – z prostej przyczyny, prawdopodobnie takowej nie ma. Postęp dotyka nas wszystkich – to, co kiedyś robiliśmy manualnie, dzisiaj robi za nas robot kuchenny czy nowoczesny express do kawy. Nic więc dziwnego, że motoryzacja również bardzo mocno się zmieniła – dwadzieścia lat temu nikt z nas na poważnie nie myślał, że elektryczne samochody będą w stanie zawojować świat. Niewyobrażalny postęp technologiczny spowodował, że są wokół nas rzeczy, które jeszcze nie tak dawno ciężko było sobie wyobrazić. Jeden z takich wynalazków właśnie wyruszył na ulice Paryża. Mowa o autonomicznym autobusie z napędem elektrycznym, który pomaga mieszkańcom oraz turystom przemieszczać się po mieście. Co prawda na razie kursy ograniczone są pomiędzy dwoma stacjami kolejowymi w centrum miasta, lecz rozszerzenie trasy to zapewne kwestia czasu, bowiem obecne kursy mają charakter testowy. Autobusy produkowane są przez firmę EasyMile i uzyskują prędkość 15 km/h. Model EZ10, który porusza się po paryskich ulicach, wyposażony jest w 6 miejsc siedzących, a jego testy zakończą się w kwietniu 2017 roku. Wtedy też zostanie podjęta decyzja o ewentualnym rozszerzeniu ilości modeli oraz kursów. Na chwilę obecną miasto użytkuje dwa autonomiczne autobusy EZ10, które poruszają się po specjalnie wyznaczonych pasach, dzięki czemu nie kolidują z innymi pojazdami uczestniczącymi w ruchu ulicznym. Miasto nie wyklucza zakupu kolejnych, jeżeli ich testy zakończą się pozytywnie. Rozwiązanie to jest uważane przez mieszkańców za ciekawą innowację, która z racji tego, że jest darmowa, ma wielu entuzjastów. Autonomiczne autobusy mają być odpowiedzią władz miasta na problem zanieczyszczenia powietrza oraz korków, które szczególnie podczas godzin szczytu są bardzo uciążliwe dla mieszkańców. Podobne rozwiązanie testowane jest obecnie w Berlinie. Tamtejsze autonomiczne autobusy są połączone ze specjalną aplikacją na urządzenia mobilne, ułatwiając zainteresowanym „zamawianie” kursu. Berlin oraz Paryż dają do zrozumienia, że przyszłość komunikacji miejskiej może odbiegać od tego, co byliśmy sobie w stanie do tej pory wyobrazić. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.