Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Azja: najtańszy samochód elektryczny wkracza do gry

lingbao coco

Azja: najtańszy samochód elektryczny wkracza do gry

Ci, którzy marzą o samochodzie elektrycznym, ale wciąż czekają na niższe ceny pojazdów, ucieszą się na wieść o Lingbao Coco. To kolejny samochód EV z Chin, ale znacznie tańszy niż jego światowi konkurenci.

Tani i komfortowy

Mały, ale bardzo tani. Czteroosobowy samochód Lingbao Coco pokonał obecnego lidera w swoim segmencie. Dotychczas przewodził w nim Wuling Hongguang ze swoim mini pojazdem EV.  Lingbao Coco jest odrobinę większy, dłuższy i szerszy. Posiada też większy rozstaw osi (2300 mm). Te cechy czynią go praktyczniejszym w codziennym użytku. Pojawiają się jednak głosy, że Wuling Hongguang to samochód bardziej dopracowany technologicznie.

Lingbao Coco, źródło: carnewschina.com

Baza i rozszerzona wersja

Do wyboru są dwie wersje Coco. Podstawowy model Hero oraz rozszerzony Alliance. Druga wersja posiada manualną klimatyzację oraz 9-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, wyposażony w radio i łącze Bluetooth. Samochód – w obu wersjach – nie jest wyposażony w poduszki powietrzne. Wystarczające mają być pasy bezpieczeństwa, tylne czujniki parkowania, ABS i EBD.

Lingbao box, źródło: d1ev.com

Oszczędność w kieszeni i nie tylko

Coco posiada 41-konny silnik 30kW 95Nm, FWD. Auto osiąga maksymalną prędkość 100 km/h i maksymalny zasięg 120 km dzięki akumulatorowi litowo-żelazowo-fosforanowemu (który ładuje się w ciągu 7 godzin na wtyczce AC). Konstrukcja samochodu została dostosowana tak, aby zminimalizować koszty i zmaksymalizować ilość miejsca przeznaczonego na akumulator i miejsca siedzące dla pasażerów. Cena podstawowej wersji Coco to ok. 15,7 tys. zł. Na razie jednak samochód nie wyjeżdża poza rynek azjatycki.

Debiut

Marka Lingbao należy do firmy Jiangsu Jimai New Energy Vehicle Industry z siedzibą w mieście Suzhou w prowincji Jiangsu. Pierwszy samochód Lindbao nosił nazwę Box. Jest to mały czterodrzwiowy elektryczny hatchback, wzornictwem przypominający połączenie elementów Smarta i Fiata Pandy. Taki miks jest charakterystyczny dla małych pojazdów EV produkowanych obecnie w Chinach. Silnik Boxa jest połączony z akumulatorem 18 kWh, potrafiącym pokonać zasięg 150 kilometrów.

źródło i fot.: min.news, d1ev.com, carnewschina.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.