Wiadomości OZE Bateria z dwutlenkiem węgla 25 października 2019 Wiadomości OZE Bateria z dwutlenkiem węgla 25 października 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Naukowcy z Uniwersytetu Illinois w Chicago skonstruowali pierwszą baterię litowo-dwutlenkowo-węglową, zdolną do ponownego ładowania. Ich prace dają szansę na wykorzystanie gazu cieplarnianego w skomplikowanych układach energetycznych. Zespół badawczy wierzy, że ich bateria może mieć siedmiokrotnie wyższą wydajność od powszechnych litowo-jonowych akumulatorów. Problem w jej opracowywaniu pojawił się podczas utrzymania stabilności przy powtarzaniu cyklu. Celem było osiągnięcie powtarzalności do 500 cykli. Swoje wyniki naukowcy zaprezentowali w artykule A Long-Cycle-Life-Lithium-CO2 Battery with Neutrality Carbon, opublikowanym w magazynie Advanced Materials. Częstym problemem związanym z takimi akumulatorami jest gromadzenie się węgla na katalizatorze podczas rozładowywania, co prowadzi do awarii. Nagromadzenie węgla nie tylko blokuje miejsca aktywne katalizatora i uniemożliwia dyfuzje dwutlenku węgla, ale także powoduje rozkład elektrolitu w stanie naładowanym – powiedział Alireza Ahmadiparidari, główny autor artykułu. Aby temu zaradzić, grupa użyła nanopłatków siarczku molibdenu jako katalizatora na katodzie i hybrydę cieczy jonowej / elektrolitów z dimetylosulfotlenku. Naukowcy mieli nadzieję, że ta substancja pomogłaby włączyć cząstki węgla do cyklu i zapobiec uszkodzeniom w trakcie działania. Nasza unikalna kombinacja materiałów pomaga stworzyć pierwszą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla baterię litową o znacznie większej wydajności i dłuższym cyklu życia – oznajmił Amin Salehi-Khojin, profesor inżynierii mechanicznej i przemysłowej na UIC. Pomimo przedstawionych w publikacji obliczeń teoretycznych, które przedstawiają zwrotne działanie baterii, naukowcy są pewni doniosłości swojej pracy – to osiągnięcie toruje drogę do wykorzystania CO2 w zaawansowanych systemach magazynowania energii. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.