Wiadomości OZE Baterie będą coraz bardziej potrzebne – zapowiada LG i planuje wzrost produkcji 24 października 2019 Wiadomości OZE Baterie będą coraz bardziej potrzebne – zapowiada LG i planuje wzrost produkcji 24 października 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Należąca do globalnego koreańskiego koncernu elektronicznego, spółka LG Chem przewiduje, że w ciągu 5 lat, pięciokrotnie wzrośnie zapotrzebowanie na baterie i równocześnie spadnie ich cena. Te prognozy już teraz wpływają na ich strategię, która dotyczy także Polski. Według prognoz LG Chem, w 2024 roku udział samochodów elektrycznych w sprzedaży sięgnie 15 procent – około 13,2 miliona egzemplarzy. Obecnie jest to ich około 3% – 2,4 mln. W tym czasie, cena baterii ma spaść z około 200 $/kWh do około 100 $/kWh. Według wyliczeń Komisji Europejskiej, rynek baterii w 2025 roku może być wart bagatela 250 miliardów i równałby się z wartością gospodarki Danii. Popyt europejski baterii osiągnąłby pułap 200 GWh. Na świecie ma być 3 razy większy. Plan na Polskę W Polsce LG Chem ma jedną fabrykę baterii i jest ona największym tego typu obiektem w Europie oraz jednym z największych na świecie. Mowa tutaj o fabryce w Biskupiach Podgórnych pod Wrocławiem. Inwestycja pochłonęła blisko 6 miliardów złotych, a otwarto tam około 1 400 miejsc pracy. Miesięcznie z taśmy schodzi około 30 000 baterii, które trafiają do samochodów takich marek, jak Daimler, Porsche, Volvo, Audi, Reanult, czy Jaguar. Zakład jest obecnie rozbudowywany. W ciągu 2-3 lat, fabryka ma zwiększyć produkcję baterii z 10 GWh do nawet 70. Koreańczycy mają plany na budowę kolejnych zakładów, tym razem pod Opolem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.