Wiadomości OZE Ben&Jerry’s wspiera farmy wiatrowe i wypuszcza serie lodów o „wietrznych” nazwach 25 czerwca 2018 Wiadomości OZE Ben&Jerry’s wspiera farmy wiatrowe i wypuszcza serie lodów o „wietrznych” nazwach 25 czerwca 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Truskawkowa Bryza a może Karmelowe Dmuch-dmuch? Lodowy potentat Ben&Jerry’s zmienił nazwy niektórych popularnych smaków swoich lodów, aby promować w Wielkiej Brytanii energetykę wiatrową. Spółka oficjalnie dołączyła również do wspierania petycji do władz, aby zmieniły swoje negatywne nastawienie do lądowej energetyki wiatrowej w tym kraju. Jak podają rządowe statystyki z kwietnia tego roku, 76% Brytyjczyków popiera lądowe instalacje wiatrowe. Mimo to budowa nowych farm wiatrowych została wstrzymana w tym kraju. Wszystkiemu winne jest wygaszenie subsydiów przez rząd i odłożenie na później planowanych reform. Firma Ben&Jerry’s wspiera kampanię Blown Away realizowaną przez 10:10 Climate Action. Ich petycja ma zachęcić Jamesa Brokenshire’a, Ministra Budownictwa, Społeczności i Samorządów, do wycofania dodatkowych wymagań od farm wiatrowych na lądzie, które wprowadzono w 2015 roku. Ma to umożliwić rozwój energetyki wiatrowej w Wielkiej Brytanii. Pod petycją podpisało się już 26 tysięcy osób. Ben&Jerry’s należy do koncernu Unilever. Firma zmieniła nazwy pięciu swoich smaków, które w „Wietrzną Środę”, jak nazwano wydarzenie, dostępne mają być za pół ceny w ich sklepie firmowym Wardour Street Scoop Shop. „Jeśli chcemy zrezygnować z zanieczyszczających środowisko naturalne paliw kopalnych i budować przyszłość opartą na czystej energii, to energia wiatrowa jest kluczowym składnikiem”, komentuje Rebecca Baron, przedstawicielka Ben&Jerry’s. Dodatkowo wykorzystanie energetyki wiatrowej może pozwolić oszczędzić pieniądze, jak wskazuje raport przygotowany przez BVG Associates. Chodzi o około 1,6 miliarda funtów w latach 2019-2025. Wystarczy tylko umożliwić lądowej energetyce wiatrowej rozwój. To nie pierwszy raz, gdy Ben&Jerry’s organizuje taką akcję. Lodowy potentat w 2015 wprowadził nowy smak z okazji uchwalonych wtedy Postanowień Klimatycznych. Obecna kampania jest kolejnym krokiem w aktywności klimatycznej koncernu. źródło: twitter ben&jerrys uk, inhabitat Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.