Wiadomości OZE W Berlinie powstanie zielona trasa pod estakadami kolejki miejskiej 09 czerwca 2017 Wiadomości OZE W Berlinie powstanie zielona trasa pod estakadami kolejki miejskiej 09 czerwca 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Zespół lokalnych architektów i działaczy miejskich zaproponował władzom Berlina, aby pod naziemnymi trasami szybkiej kolejki – linii U1 berlińskiego metra – wybudować ścieżkę rowerową. Projekt, nazwany Radbahn Berlin jest bardzo ambitny – nie byłaby to byle jaka ścieżka, miałaby to być nie tylko ważna arteria komunikacji rowerowej, ale także miejsce do relaksu i spędzania wolnego czasu. Trasa linii U1 biegnie nad ziemią na estakadzie na odległości niecałych 10 kilometrów. Cała długość trasy miałaby być objęta tym projektem. W jego ramach wybudowana miałaby być nie tylko sama ścieżka rowerowa, ale także miejsca do naprawy rowerów, czy przygotowane specjalne miejsca dla kawiarni i food-trucków. Wszystko w zielonym otoczeniu. Projekt jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Mimo tego Radbahn ma już wielu zwolenników – zwłaszcza wśród osób, które zgadzają się ze stanowiskiem, że centrum Berlina nie posiada odpowiedniej infrastruktury rowerowej. Ciągnąca się około 10 kilometrów trasa metra biegnie wzdłuż głównych dróg w stolicy Niemiec, przecinając szereg osiedli. Byłaby to doskonała nitka komunikacyjna w tym mieście. Za projektem przemawia także fakt, że miejsce to jest obecnie niewykorzystane, jeśli nie liczyć garści nielegalnie parkowanych aut. Jak można przeczytać w opisie projektu Radbahn, jego lokalizacja czyni go idealnym do stania się główną arterią komunikacji rowerowej, szczególnie że stacje linii U1 są już i tak pełne rowerzystów. Niestety nie mają oni zbyt łatwej jazdy, jako że ścieżki rowerowe są tutaj nieczęstym widokiem, a chodniki pod wiaduktem kolejki pełne spękanych płytek, poprzerastanych korzeniami drzew. Dla okolicznych rowerzystów sprawa jest jasna – położenie lepszej nawierzchni pod linią U1 rozwiąże wiele problemów i wyznaczy ścieżkę dla komunikacji rowerowej, która nie będzie musiała dzielić miejsca z samochodami. Pod wiaduktem jest na tyle dużo miejsca, że bez problemu zmieści się tam dwukierunkowa ścieżka rowerowa i pozostanie dostatecznie dużo miejsca na okalające ją pasy zieleni. Nad projekt Radbahn pracował między innymi Matthias Heskamp, wraz z międzynarodowym zespołem specjalistów z pięciu krajów. Ich głównym zadaniem jest poprawa warunków jazdy rowerzystów w Berlinie. Jak donosi Bike Citizen, projekt został przychylnie oceniony przez berliński senat. Niebawem, na początku lata tego roku, zespół będzie prezentował swój projekt władzom miasta. W propozycji, jaka będzie przedłożona włodarzom stolicy Niemiec, duży nacisk położono nie tylko na zasadność powstania ścieżki rowerowej w tej lokalizacji, ale także na duże znaczenie rewitalizacji tej części miejskiego terenu, który ma docelowo pełnić szerszą rolę niż tylko arterii komunikacyjnej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.