Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Bez (zmarnowanych) jaj! Innowacyjny pomysł francuskiego Carrefoura

Bez (zmarnowanych) jaj! Innowacyjny pomysł francuskiego Carrefoura

Sieć sklepów Carrefour we Francji planuje sprzedawać jajka luzem, a nie pakowane w wytłaczankach. Wszystko po to, by walczyć z marnowaniem. Obecnie w hipermarketach sieci rocznie marnuje się ok. 3,5 miliona jajek.

 Stop marnowaniu

Do tej pory wytłaczanka, w której była chociażby jedna potłuczona sztuka, musiała być przez sklep wyrzucona. Teraz klienci sami będą wybierać jajka leżące luzem na stosie i wybrane 6 sztuk umieszczać w pudełku. Dzięki takiemu podejściu firma uniknie marnowania.

Jest to innowacyjna inicjatywa zapobiegająca marnowaniu, a także sposób na maksymalizację siły nabywczej konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości jaj po przystępnej cenie – czytamy w oświadczeniu sieci Carrefour.

 

Wyzwanie zero waste

Pilotaż odbywa się jak na razie w 30 sklepach sieci. Jajka znajdują się na specjalnych regałach z napisem „Zero waste challenge” i zostały podzielone na rodzaje, m.in. z hodowli ekologicznej, z wolnego wybiegu czy określone hasłem niska cena. Już w ciągu kilku pierwszych tygodni udało się „uratować” ponad 13 000 pudełek. Sieć planuje przeniesienie pomysłu na inne rynki.

Jak nie marnować jajek na co dzień? Sprawdź porady w naszym artykule:

Źródło: nowymarketing.pl, esmmagazine.com, fot. Nick Fewings/Unsplash

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.