Świat Biogazowe autobusy?! Kolejny krok do czystego miasta 16 września 2016 Świat Biogazowe autobusy?! Kolejny krok do czystego miasta 16 września 2016 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Sprawna komunikacja w mieście to skarb. Im więcej otwartych linii i kursów tym mieszkańcy dużych miast są bardziej zadowoleni. Jednak ta wygoda wiąże się również ze związaną z tym sporą emisją spalin do atmosfery. Co w efekcie może się przyczynić do powstania dość nieprzyjemnego i powszechnie groźnego smogu. Rozwiązaniem są między innymi biogazowe autobusy! W jednym z artykułów wyjaśnione zostało co to biogaz. Istnieją różne rodzaje biogazu. Ten prosto ze składowiska czy też z komór fermentacyjnych może być użyty do podgrzewania bądź ogrzewania. Natomiast biogaz przeznaczony jako paliwo do silników musi być wcześniej uszlachetniony. By uszlachetnić biogaz należy go oczyścić z niepotrzebnych składników. Należy doprowadzić do sytuacji, w której będzie on zawierał 96-98% metanu. Drogą do tego są procesy chemiczne takie jak absorpcja czy adsorpcja. Tak oczyszczony biogaz, który staje się biometanem, można sprężyć i zasilać silniki pojazdów. We Francji, w mieście Lille już w 1994 roku pojawiły się pierwsze bioautobusy zasilane biometanem, w liczbie 4 sztuk. Społeczeństwo w tamtych czasach uległo ekologicznej modzie i wymieniło połowę autobusów na te zasilane gazem ziemnym. Co więcej powstały dwa zakłady recyklingu. Brytyjczycy, również zainwestowali w bioautobusy. Tamtejsze autobusy kursują dzięki biogazowi pochodzącemu z odpadów i ścieków miejskich. Podobnie postąpiła Szwecja. Według danych, dwa lata temu prawie 60% wyprodukowanego biometanu wykorzystane było dla 50 tysięcy pojazdów. 2,3 tysiąca to autobusy, które stanowiły 17% autobusów w całym kraju. Norwedzy pokusili się na hybrydową wersje autobusu elektryczno-biogazową. Biogazowymi autobusami mogą się pochwalić również Niemcy, Dania czy Szwajcaria. Nasz kraj w obliczu tego jak kiepską jakość powietrza mamy w aglomeracjach oraz biorąc pod uwagę szybkość zmieniającego się klimatu, powinien być zainteresowany biogazową inwestycją. Polska posiada odpowiednią wiedzę oraz ma dojście do kupna takich autobusów. Polski Solaris produkuje i sprzedaje za granicę mnóstwo autobusów. Możliwe, że nie długo Polska dojrzeje do tego i pomyśli o inwestycji w czyste powietrze za pośrednictwem bioautobusów. Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł na green-projects. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.