Wiadomości OZE BMW i jego chińska ekspansja akumulatorowa 31 października 2017 Wiadomości OZE BMW i jego chińska ekspansja akumulatorowa 31 października 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Chińskie miasto Shenyang jest od niedawna siedzibą Centrum Akumulatorów Wysokonapięciowych, jakie uruchomiła tam grupa BMW wraz ze swym partnerem w tej dziedzinie Brilliance China Automotive Holdings Ltd. Otwarcie centrum jest potwierdzeniem dalekosiężnych planów i dużych ambicji niemieckiego koncernu, tym bardziej że fabryka w Shenyang znajduje się w pobliżu zakładu Dadong, zarządzanego przez joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA). To właśnie w tym miejscu z taśm produkcyjnych będzie zjeżdżał przeznaczony na lokalny rynek BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid, który zostanie wyposażony w akumulatory litowo-jonowe, pochodzące z nowo otwartej fabryki. Oliver Zipse, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za produkcję, powiedział: „Otwarcie innowacyjnego Centrum Akumulatorów Wysokonapięciowych w Shenyangu stanowi ważny krok grupy BMW związany ze strategią w zakresie elektromobilności. To pierwsza fabryka akumulatorów w Chinach należąca do producenta samochodów premium oraz trzecia w naszej sieci produkcyjnej, po zakładach w Niemczech i w USA. Oczekujemy, że do 2025 roku zelektryfikowane modele BMW i MINI będą stanowić od 15 do 25 procent naszej światowej sprzedaży”. Produkcja akumulatorów w Chinach ma na celu obniżenie kosztów fabrykacji samochodów. Koncern BMW wytwarza akumulatory w kilku miejscach na świecie, m.in. w Bawarii oraz Karolinie Południowej, natomiast zelektryfikowane modele samochodów zjeżdżają z taśm dziesięciu różnych zakładów produkcyjnych. Plany grupy zakładają sprzedaż 100 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.