Elektromobilność Boom na auta elektryczne w Polsce. Czy to możliwe? 22 stycznia 2018 Elektromobilność Boom na auta elektryczne w Polsce. Czy to możliwe? 22 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Na ten rok zapowiadana jest ustawa o elektromobliności, która może podnieść popyt na auta elektryczne. Nasze pytanie brzmi: czy możliwe jest, aby do końca 2025 roku po polskich drogach jeździło ich aż milion? Rządowy projekt o elektromobilności i paliwach alternatywnych bez przeszedł przez senacką komisję, więc możliwe jest, że sama ustawa wejdzie w życie jeszcze w tym roku. W założeniach planowane jest stworzenie 6400 punktów ładowania oraz 70 stacji gazu ziemnego CNG. Dodatkowo resort właścicielom aut elektrycznych oferuje specjalne korzyści – np. zwolnienie z akcyzy, darmowy postój w strefach parkowania czy możliwość jazdy buspasami. Wszystko po to, aby zwiększyć bezpieczeństwo i niezależność energetyczną Polski. Co na to sami Polacy? Raport PWC „Czym i jak chcą jeździć Polacy?” pokazuje, że aż 40% deklaruje zakup auta elektrycznego. Motywuje nas do tego świadomość wpływu na ekologię (83% wskazań), koszt paliwa/energii (57%) oraz poziom hałasu w kabinie (57%). Jednak na ten moment w przypadku elektromobilności problematyczne wydaje się kilka kwestii. Pierwszy kłopot to dostęp do odpowiedniej infrastruktury i czas ładowania pojazdów elektrycznych. Drugi to cena tych samochodów, które zazwyczaj kosztują powyżej 80 tysięcy złotych w wersjach najbardziej podstawowych. A Polacy deklarują, że byliby wstanie zapłacić tylko 70 tysięcy złotych. Sytuację tę może zmienić wciąż rozwijająca się i rosnąca w siłę produkcja aut elektrycznych na świecie, która przełoży się na niższe ich ceny. Dodatkowo ustawa o elektromobliności zakłada rewolucję w komunikacjach miejskich. 30% pojazdów z taboru powinno posiadać napęd elektryczny. Powinno to zmniejszyć poziom zanieczyszczenia i hałasu w polskich miastach. Te cele uzupełnia projekt Ministerstwa Rozwoju „E-bus: Polski Autobus Elektryczny”, który zakłada powstanie w ciągu 7 lat polskiego rynku autobusów elektrycznych. Możliwe wydaje się więc, że po polskich drogach w 2025 roku będzie jeździło milion aut elektrycznych. Co Wy na to? Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.