Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Branża modowa na wojnie z plastikiem. LPP wprowadza zmiany

Branża modowa na wojnie z plastikiem. LPP wprowadza zmiany

Koncern LPP, właściciel m.in. marki Reserved, House czy Mohito, rezygnuje z plastiku. W tej chwili testowane są opakowania, które będą przyjazne dla środowiska. 

LPP prowadzi sporo projektów, których celem jest wsparcie ekologów w walce ze zmianami klimatycznymi. Najważniejszy z nich to „For People. For Our Planet” – firma w latach 2020-2025 zamierza konsekwentnie wprowadzać zmiany, które mają na celu wdrożenie pozytywnych rozwiązań chroniących środowisko. Wśród nich jest usprawnienie dostaw, a także wycofanie plastikowych opakowań. Jest to też pierwszy koncern w Polsce, który bierze udział w międzynarodowym projekcie „Plastics Economy Global Commitment” – inicjatywie, która pracuje nad całkowitym usunięciem plastikowych odpadów. 

– Dokonujemy fundamentalnej zmiany w naszym podejściu do prowadzenia biznesu. LPP jest firmą rodzinną, czujemy więc szczególną odpowiedzialność za przyszłe pokolenia i warunki, w jakich przyjdzie im żyć. Jako współzałożyciel LPP, prezes, ale także ojciec i dziadek realizację celów zapisanych w naszej strategii zrównoważonego rozwoju traktuję jako osobiste zobowiązanie – mówi Marek Piechocki, prezes i założyciel LPP cytowany przez K-Mag.

Zmiany będą wprowadzone jeszcze w tym roku. Jeśli zamówimy ubrania przez internet, nie znajdziemy w nich folii bąbelkowej ani plastikowych wypełniaczy. Otrzymamy za to ekokopertę, a produkt zostanie zapakowany w papierowy woreczek. LPP zrealizowało do tej pory ponad 300 projektów, których celem jest walka o przyszłość planety. 

Statystyczny Polak zużywa ok. 160 kg opakowań plastikowych rocznie. Choć to liczba niższa niż średnia UE, to eksperci z Polskiego Instytutu Ekonomicznego obserwują spory wzrost.  W Polsce najwięcej jest opakowań plastikowych – stanowią one 40 procent. Nadchodzą jednak nowe regulacje dotyczące recyklingu, co z pewnością wymusi zmiany w branży. Polska produkuje 6 mln opakowań rocznie, a udział tego sektora szacuje się na 3-4 proc. – to dwukrotność unijnej średniej. 

Źródło: k-mag.pl
Fot. główna: Canva

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.