Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Carrefour wycofał ze swojej oferty kolejne plastikowe jednorazówki

Carrefour wycofał ze swojej oferty kolejne plastikowe jednorazówki

Sieć sklepów Carrefour wycofała ze swojej oferty kolejne przedmioty jednorazowego użytku wykonane z tworzywa PET. Tym razem są to plastikowe talerze oraz widelce, objęte unijną tzw. dyrektywą SUP. Dodatkowo w supermarketach i hipermarketach Carrefour będzie można nabyć biodegradowalne artykuły higieniczne marek własnych sieci, o czym poinformowano w oficjalnym komunikacie prasowym.

Zmianę udało się wprowadzić na rok przed wejściem w życie dyrektywy Parlamentu Europejskiego, dotyczącej zmniejszenia oddziaływania na środowisko poszczególnych produktów wykonanych z tworzyw sztucznych. Wycofane z oferty plastikowe talerze oraz sztućce zostały zastąpione bardziej ekologicznymi odpowiednikami, wytworzonymi m.in. z drewna. 

Rezygnacja z plastikowych sztućców zbiegła się także z wprowadzeniem do oferty biodegradowalnych zamienników jednych z najbardziej uciążliwych odpadów. Od tej pory w sklepach francuskiej sieci marketów będzie można nabyć patyczki kosmetyczne, których pałeczka wykonano z celulozy, pozyskanej z trzciny cukrowej. Bawełna, którą wykorzystuje się do wyprodukowania główek patyczków i płatków kosmetycznych, pochodzi z organicznej, certyfikowanej bawełny, hodowanej bez użycia pestycydów i nawozów.

Mając na uwadze eliminację plastiku i odpowiednie gospodarowanie opakowaniami z tworzyw sztucznych, staramy się działać w wielu obszarach, na które wpływa działalność naszej firmy. Optymalizacja oferty sklepów, jak np. wycofanie sztućców jednorazowych z tworzyw sztucznych, pozwala dawać naszym klientom alternatywę dla produktów plastikowych. Prowadzimy też działania, które towarzyszą codziennym zakupom w Carrefour. Przykładem tego jak akcja #zwłasnymkubkiem, czy zaproszenie naszych klientów do przyniesienia do sklepu swoich opakowań na owoce, warzywa czy produkty na wagę. Taką możliwość wprowadziliśmy w tamtym roku we wszystkich sklepach w kraju, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, dla których życie zero waste jest ważne oraz aby zachęcać tych jeszcze niezdecydowanych do podejmowania małych kroków w kierunku ograniczenia plastiku – podkreśla Barbara Kowalska, dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska, cytowana w oficjalnym komunikacie prasowym marki.

Fot. główne: Canva

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.