Wiadomości OZE Cele tylko na papierze. Wielkie marki odzieżowe wcale nie są eko 24 marca 2021 Wiadomości OZE Cele tylko na papierze. Wielkie marki odzieżowe wcale nie są eko 24 marca 2021 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Ekologia Czym jest budynek zeroemisyjny? Charakterystyka i przykłady Zeroemisyjny budynek cechuje się zerowym zużyciem energii netto. Oznacza to, że całkowita ilość zużywanej przez niego energii w skali roku równa się ilości energii odnawialnej wytworzonej w danym miejscu. Jakie rozwiązania stosowane są w zeroemisyjnych budynkach? Artykuł sponsorowany Zrównoważona moda? Nie w tym przypadku. Organizacja Business of Fashion przeanalizowała działania największych, notowanych na giełdzie firm modowych. Okazuje się, że 15 z nich nie spełnia celów społecznych i środowiskowych wyznaczonych przez porozumienie paryskie. Spis treści Nie warto gonić za szybką modą16 zrównoważonych celówAmbitne cele tylko na papierzeKtóra marka znalazła się na szczycie? Nie warto gonić za szybką modą Branża modowa znajduje się pod rosnącą presją konsumentów i rządów. Ma w swoich działaniach kierować się dobrem środowiska i społeczności. Jak podaje Światowe Forum Ekonomiczne, przemysł odzieżowy odpowiada za ok. 4% globalnej emisji gazów cieplarnianych. Fast Fashion – problem nie tylko dla środowiska 16 zrównoważonych celów W raporcie przyznawano punkty w szesnastu kategoriach, odpowiadającym celom zrównoważonego rozwoju określonym przez porozumienie paryskie. Oceniano m.in. poszanowanie praw pracowników, zużycie wody, zastosowane materiały czy emisje CO2. Każda firma mogła zdobyć łącznie 100 punktów. Analitycy oceniali także przejrzystość, czyli ilość dostępnych informacji o działaniach firmy. Niemcy: problem niesprzedanych ubrań i butów Ambitne cele tylko na papierze Raport wykazał, że firmy często deklarują wzniosłe cele. Brakuje jednak planu konkretnych działań, zmierzających do ich osiągnięcia. – Niejasne warunki pracy i definicje, co w przypadku branży modowej jest “zrównoważone” komplikują sprawę. Przez to wszystko ciężko określić, gdzie znajduje się branża i jakie kroki są wymagane, aby naprawić sytuację – czytamy w raporcie. Która marka znalazła się na szczycie? Na pierwszym miejscu uplasował się Kering (49 punktów), francuski holding skupiający producentów odzieży markowej. Najniżej znalazła się sportowa marka Under Armour (9 punktów). Średnia ocen dla firm wyniosła 36 punktów. Przedsiębiorstwa osiągały najgorsze wyniki w zakresie gospodarowania odpadami i przestrzegania praw pracowniczych. – Jesteśmy dumni z osiągnięcia pierwszego miejsca w tym rankingu, jednak zrównoważony rozwój to długa, niekończąca się podróż – powiedziała Marie-Claire Daveu, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Kering. Uwikłane w przemysł odzieżowy Źródło: Reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.