Wiadomości OZE Chińczycy przetestowali pierwszy na świecie statek elektryczny 20 listopada 2017 Wiadomości OZE Chińczycy przetestowali pierwszy na świecie statek elektryczny 20 listopada 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Jak informuje dziennik „People’s Daily”, w pełni elektryczny statek został przetestowany w Chinach, a jego wodowanie zrealizowano 12 listopada br. w mieście Kanton w południowych Chinach. „China Daily” wskazuje, że to przełomowy moment dla transportu wodnego. Według informacji stoczni Guangzhou Shipyard International Company statek może przepłynąć około 80 kilometrów po pojedynczym naładowaniu baterii, co odpowiada około 2-godzinnemu dryfowaniu na wodzie. Okręt ma długość 70,5 metra, szerokość 13,9 metra oraz głębokość 4,5 metra. Całkowita pojemność baterii wynosi 2400 kWh, co odpowiada czterdziestu pojazdom marki BYD E6 Firerunne. Maksymalna prędkość statku do 12,8 km/h. Jak podkreślają chińskie media, okręt nie zużywa węglowodorów oraz nie wytwarza odpadów, które trafiałyby do wód mórz i oceanów. Będzie stosowany do przewozu węgla oraz będzie się poruszał pod wodach Pearl River i innych zbiornikach wodnych. „Ponieważ statek jest w pełni elektryczny, nie stanowi zagrożenia dla środowiska. Wkrótce ta technologia będzie używana także w produkcji okrętów pasażerskich lub przemysłowych” – powiedział Huang Jialin, prezes i dyrektor generalny Hangzhou Model Ship Design & Research Co., który zaprojektował opisywany statek elektryczny. „Tego rodzaju okręt ma na uwadze harmonię między ludźmi a naturą i może chronić jakość wody oraz życie morskie. To rozwiązanie powinno być kopiowane przez inne statki pływające po lokalnych rzekach” – powiedział Wang Yongchen, ekolog z Pekinu, na którego wypowiedź powołuje się NDTV. Źródła: China Daily, People Daily, Belta News, NDTV foto chinanews.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.