Wiadomości OZE Chiny chcą produkować tańsze baterie EV dzięki recyklingowi 24 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Chiny chcą produkować tańsze baterie EV dzięki recyklingowi 24 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Produkcja baterii EV przy wzroście zapotrzebowania na pojazdy elektryczne to niemal pewny zysk. Niemal, bo zależy to od dostępności i ceny materiałów, w tym metali, takich jak lit – może nie rzadkich, ale rozproszonych. Chiny zamierzają rozwiązać ten problem przez odzyskiwanie zasobów ze starych akumulatorów. Chiny uchodzą za lidera w rozwoju elektromobilności, dotyczy to zarówno pojazdów elektrycznych, jak i baterii do nich. Już teraz stoją jednak przed widmem znacznego wzrostu cen materiałów związanego z większym popytem. Jakie problemy ma pionier elektromobilności? Jednym z większych problemów dla Chin (i nie tylko) jest zakończenie dotacji dla producentów akumulatorów (2020 r.) oraz konieczność masowej wymiany baterii w pojazdach, które od dawna znajdują się w użytkowaniu. Szacunkowy czas dla większości akumulatorów wynosi 10 lat, tymczasem pojazdy elektryczne pojawiły się na chińskich drogach właśnie przed dekadą. Pod uwagę brany jest także fakt, że wraz z rosnących zapotrzebowaniem (prawie czterokrotny wzrost w ciągu kilku ostatnich lat) zwiększy się cena zakupu kobaltu i litu. Po kieszeni może uderzyć w szczególności różnica w cenie ostatnio wymienionego metalu. Na obecną chwilę Chiny są uzależnione od innych krajów, ponieważ aż 85% litu importują. Recykling starych akumulatorów ma być częściowym rozwiązaniem. Działanie jest uzasadnione ekonomicznie, a przy okazji pozwala zmniejszyć zaśmiecenie. Niestety potrzebna jest odpowiednia technologia pozyskiwania – uszkodzony akumulator jest toksyczny dla środowiska. Wydaje się jednak, że taki potentat finansowy i technologiczny jak Chiny powinien poradzić sobie z technicznymi… niedogodnościami. źródło: biznesalert.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.