Świat Cisza to nie luksus a konieczność. Radar do pomiaru hałasu na drogach 24 sierpnia 2021 Świat Cisza to nie luksus a konieczność. Radar do pomiaru hałasu na drogach 24 sierpnia 2021 Przeczytaj także Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Ochrona środowiska Prognozowanie pogody z wykorzystaniem sztucznej inteligencji Lipiec 2023 okazał się rekordowy, jeśli chodzi o średnią globalną temperaturę. Poza wysokimi temperaturami, doświadczyliśmy też innych ekstremalnych zjawisk pogodowych. Pożary, huragany, susze wywołały wiele zniszczeń. W przygotowaniu do zmierzenia się z żywiołem może pomóc wczesne przewidywanie pogody. Huawei Cloud udostępnia za darmo system, który przygotowuje prognozę w kilka sekund. Artykuł sponsorowany Zanieczyszczenie hałasem to dzisiaj jeden z kilku problemów, z jakim mierzą się mieszkańcy miast, a zwłaszcza tych dużych. Na obszarach zurbanizowanych oraz ciasnych ulicach warkot silników pogłębia to zjawisko. Dlatego w Szwajcarii opracowano technologię, która analizuje natężenie dźwięku i ma przywrócić mieszkańcom ciszę. Ciszej Jak wykorzystać nowe technologie do walki z nadmiernym hałasem? Genewska firma Securaxis opracowała sposób na jego monitorowanie w czasie rzeczywistym. Czujnik najpierw rejestruje poziom dźwięku, a następnie naśladując kolory z sygnalizacji ulicznej, wskazuje, czy dźwięk pojazdu mieści się w limicie, czy można uznać go za hałas. – Jeśli ktoś znajduje się poniżej progu hałasu, na tablicy pojawia się komunikat „dziękuję”. Jeśli jest powyżej, pojawia się „ciszej” z wykrzyknikiem – mówi inżynier ruchu ruchu w Swisstraffic, Alain Bützberger. SONAL to oprogramowanie służące do analizy dźwięku, które bazuje na połączeniu kilku osiągnięć nauki: akustyce, sztucznej inteligencji (AI) oraz IoT (przyp. Internet rzeczy, czyli połączenie rozwiązań, które komunikują się ze sobą za sprawą połączenia internetowego). Wypadki z udziałem zwierząt Jak podaje firma, urządzenie jest zgodne z zasadami ochrony prywatności, tzw. RODO. Urządzenie nie rejestruje żadnych danych identyfikacyjnych, a przetwarzanie dźwięku polega na przesłaniu metadanych. Ponadto, skrzynka odróżnia dźwięk płynący z aut, motorów i ciężarówek, czyli ten z ruchu drogowego od innych dźwięków z zewnątrz. SONAL monitoruje dźwięk 24 godziny na dobę i zużywa stosunkowo małą ilość energii. Projekt to odpowiedź na głosy mieszkańców, którzy nie chcą żyć w ciągłym hałasie. Hałas w Genewie Urządzenie opracowane przez Securaxis prawdopodobnie zostanie wykorzystane w Genewie. Małe skrzynki być może zostaną wykorzystane w szwajcarskiej kampanii “Noise 2030”, która ma na celu zwiększyć świadomość kierowców dotyczącą przekraczania natężenia dźwięku i jego skutków. Cisza to nie luksus, to konieczność – mówi Antonio Hodgers, radny kantonu Genewa. Inicjatywa skupia się na ochronie mieszkańców przed skutkami wywołanymi zanieczyszczeniem hałasem. Celem jest poprawa jakości życia, utrzymanie dobrego samopoczucia i zdrowia ludzi. 80% miejskiego zanieczyszczenia hałasem jest spowodowanych ruchem drogowym. Z badań przeprowadzonych w Genewie w zeszłym roku wynika, że co drugi mieszkaniec stolicy przyznał, że cierpi z powodu nadmiernego natężenia hałasem. Uznano go za problem publiczny, który należy rozwiązać. Najlepiej przy użyciu innowacyjnych narzędzi. Najbardziej zagrożony dźwięk świata źródło: securaxis.com, wrc.net.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.