Elektromobilność CO2 a samochód elektryczny na prąd z węgla 15 listopada 2017 Elektromobilność CO2 a samochód elektryczny na prąd z węgla 15 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Według raportu Transport and Environment, opracowanego przez naukowców z brukselskiego uniwersytetu VUB, samochody napędzane dieslem produkują o wiele więcej gazów cieplarnianych w porównaniu z pojazdami elektrycznymi, które bazują na energii pochodzącej z elektrowni węglowych. Liderem w rankingu państw o najbardziej emisyjnym sektorze energetycznym okazała się Polska. Pozycja naszego kraju jest spowodowana produkcją dwutlenku węgla w elektroenergetyce (650g CO2/kWh). W porównaniu do pojazdów z silnikiem Diesla samochody elektryczne produkują około 25 procent mniej dwutlenku węgla, co zawdzięczamy temu, że są ładowane energią produkowaną przez nasze elektrownie. W czołówce listy raportu Transport and Environment znajdują się także takie kraje, jak: Niemcy, Holandia, Włochy oraz Hiszpania. Ich średnia emisyjność oscyluje w granicach 80–120 g CO2/km. Oczywiście warto również wymienić kraje, które wypadły najlepiej na tle całej Europy, czyli Francję oraz Szwecję. Ich średnia emisyjność mieści się poniżej 40g CO2/km. W Szwecji ma ona wynieść nawet 20 g CO2/kWh, czyli aż trzydzieści dwa razy mniej niż w naszym kraju! Z raportu wynika, iż w Europie samochody elektryczne stanowią jedynie 1,7 procent wszystkich zarejestrowanych pojazdów. W związku z tym Komisja Europejska rozważa wprowadzenie nowych regulacji, które mają pomóc w rozpowszechnieniu samochodów zero emisyjnych. Raport Life Cycle Analysis of the Climate Impact of Electric Vehicles można przeczytać tutaj: https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/TE%20-%20draft%20report%20v04.pdf Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.