Wiadomości OZE Coca-Cola i selektywna zbiórka odpadów. Blisko 1300 żółtych pojemników trafiło do polskich gmin 01 grudnia 2019 Wiadomości OZE Coca-Cola i selektywna zbiórka odpadów. Blisko 1300 żółtych pojemników trafiło do polskich gmin 01 grudnia 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Od sierpnia 2018 roku Coca-Cola przekazuje polskim gminom żółte pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów. Łącznie rozdysponowano już blisko 1300 sztuk, które rozmieszczono w przestrzeni publicznej o dużym natężeniu ruchu. Akcja jest częścią globalnej strategii firmy “Świat bez Odpadów”. Żółte pojemniki na tworzywa sztuczne od Coca-Coli mają 120 litrów pojemności. Firma informuje, że od początku akcji (sierpień 2018 r.) zebrano do nich aż 150 ton odpadów. W tym roku – w ramach drugiej tury – do polskich gmin dostarczono 640 tego typu koszty. Łącznie Coca-Cola ufundowała już blisko 1300 sztuk. Żółte pojemniki można spotkać na terenach atrakcyjnych turystycznie, takich jak plaże, ogródki, parki, obiekty sportowe czy przy przystankach komunikacji. Akcja przekazywania gminom pojemników do selektywnej zbiórki realizowana jest przez Coca-Colę we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia. Pomysł wpisuje się w globalną strategię firmy “Świat bez Odpadów” (World Without Waste). Zgodnie z nią Coca-Cola chce do 2030 roku zebrać i przetworzyć tyle opakowań, ile trafia do jej konsumentów. – Zależy nam na tym, by opakowania po naszych napojach nie stały się bezużytecznym odpadem, ale wróciły do obiegu i zostały ponownie wykorzystane. Dlatego od lat edukujemy oraz prowadzimy z partnerami, organizacjami i samorządami szerokie działania wspierające recykling. Dzięki nim już w 2018 roku 63 proc. naszych opakowań zostało zebranych i przetworzonych. Wierzymy, że wspólne działania pozwolą nam skutecznie zamknąć obieg – mówi Gabriela Bar, menedżer ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services. Mamy nadzieję, że akcja Coca-Coli przyniesie wymierne rezultaty. Tymczasem przypominamy, że drugi rok z rzędu tytuł najbardziej zanieczyszczającej marki w globalnym audycie odpadów zajęła właśnie Coca-Cola. Niezależną kontrolę przeprowadziła organizacja Break Free From Plastik. Na podium znalazły się też firmy, takie jak Nestlé oraz PepsiCo. Coca-cola producentem największej ilości plastikowych śmieci Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.