Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Coca-cola nagradza za recycling biletami do parku rozrywki

Coca-cola nagradza za recycling biletami do parku rozrywki

W wielu parkach rozrywki w Stanach Zjednoczonych za zbieranie butelek lub puszek po napojach zakupionych na ich terenie można otrzymać zniżki na bilety na wiele atrakcji. Teraz parki z Wielkiej Brytanii dołączają do tego trendu, co ma umożliwić lepszą walkę z zanieczyszczeniami w UK.

Firma Merlin – właściciel i operator szeregu parków rozrywki w Wielkiej Brytanii, oraz Coca-Cola postanowiły rozpocząć wspólną akcję montowania „odwrotnych automatów sprzedażowych”. Urządzenia te przyjmują opakowania 500 ml po produktach Coca-Coli, a w zamian za to wydają kupony uprawniające do 50% zniżki w parkach.

Chcemy nagradzać ludzi za recyklingowanie butelek i mamy nadzieję, że sprawi to, że niektórzy ludzie, którzy dotychczas tego nie robili, teraz zaczną”, mówi Jon Woods, menedżer Coca-Cola UK and Ireland.

Maszyny do zbierania butelek znajdą się w czterech parkach Merlina: Chessington World of Adventures, Alton Towers, Thorpe Park i w LEGOLANDzie. Kupony uzyskane w tych automatach wykorzystywać będzie można we wszystkich trzydziestu parkach, których operatorem jest Merlin.

Akcja ma trwać do połowy października. Wtedy też większość parków rozrywki jest zamykana na sezon zimowy.

Z 13 miliardów plastikowych butelek, jakie sprzedawane są rocznie w Wielkiej Brytanii, jedynie około 7,5 miliarda trafia do powtórnego przetworzenia, jak donosi „The Guardian”. Inicjatywa Merlina i Coca-Coli to szansa na zmianę tego trendu oraz zmniejszenie ilości powstających codziennie śmieci – ludzie wyrzucają około 700 tysięcy butelek dziennie. „Wszystkie te butelki mogą być powtórnie przetworzone – chcemy zebrać ich możliwie dużo, by produkować nowe butelki zamiast śmieci”, mówi Woods.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Coca-Colę, 64% Brytyjczyków chętniej segregowałoby śmieci, jeśli byliby nagradzani za swoje akcje. Stąd pomysł wymiany butelek na rabaty.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.