Świat Coca-Cola nie wycofa plastikowych butelek 27 stycznia 2020 Świat Coca-Cola nie wycofa plastikowych butelek 27 stycznia 2020 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, przedstawicielka koncernu Coca-Cola poinformowała, że firma nie zrezygnuje z plastikowych opakowań. Marka, która rocznie produkuje ponad 3 mln ton plastiku, swoją decyzje motywuje wygodą klientów. Coca-Cola zostaje przy plastikowych butelkach Według szacunków, Coca-Cola produkuje ok. 200 tys. plastikowych butelek na minutę. W 2019 roku koncern został uznany przez organizację charytatywną Break Free from Plastic za najbardziej zanieczyszczającą środowisko firmę na świecie. Podczas 50 Światowego Forum Ekonomicznego w Davos Bea Perez, szefowa firmy ds. zrównoważonego rozwoju poinformowała, że firma nie ograniczy produkcji plastikowych opakowań. – Z naszych badań wynika, że nasi odbiorcy cenią sobie plastikowe butelki m.in. dlatego, że mogą być użyte ponownie i ze względu na ich minimalną masę (…). Jednocześnie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że nasza firma musi stać się bardziej przyjazna środowisku – powiedziała Perez. Według zapowiedzi Perez, Coca-Cola wyznaczyła sobie kilka celów, które mają ograniczyć jej negatywny wpływ na środowisko naturalne. Jeden z nich zakłada, że do 2030 roku połowa materiałów wykorzystywanych do produkcji plastikowych opakowań będzie pochodziła z recyklingu. Koncern zapowiedział również podjęcie współpracy z organizacjami pozarządowymi na całym świecie, które zajmują się oczyszczaniem środowiska ze śmieci i odpadów. Organizacja Break Free From Plastic przeprowadziła niezależną kontrolę, której celem było skatalogowanie plastiku zalegającego w różnych częściach świata. Drugi rok z rzędu, tytuł najbardziej zanieczyszczającej marki w globalnym audycie odpadów uzyskała Coca-Cola. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.