Polska Częstochowskie autobusy za 70 mln zł są bezużyteczne 23 stycznia 2018 Polska Częstochowskie autobusy za 70 mln zł są bezużyteczne 23 stycznia 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Kiedy w 2016 roku Częstochowa zakupiła 40 egzemplarzy autobusów hybrydowych marki Solbus, wydawało się, że lokalną komunikację miejską czeka duża rewolucja. Niestety oferta złożona przez firmę Lider Trading oprócz bycia najtańszą okazała się też najbardziej problematyczną. Często dochodziło do awarii zakupionych autokarów. Kroplą, która przelała czarę goryczy, był pożar jednego z autobusów hybrydowych pod koniec kwietnia ubiegłego roku. Autokary wycofano z codziennego użytkowania ze względu na ich wysoką awaryjność. Obecnie stoją one bezczynnie w zajezdni. Nie wiadomo, kiedy wrócą na częstochowskie drogi. Na firmę Lider Trading nałożono kary, ale wystąpiła ona o postępowanie naprawcze. Spowolni to proces odzyskiwania pieniędzy. Co więcej, nie wszystkie naprawy udało się zrealizować w oparciu o procedurę gwarancyjną z uwagi na montaż różnych części i komponentów w sposób niezgodny z zaleceniami producentów. Ich koszt musiałoby pokryć miasto. Biegły, szukając przyczyn zapłonu jednego z autobusów, stwierdził, że nigdy nie powinny one otrzymać potrzebnych certyfikatów i homologacji, ponieważ emitują zbyt duży hałas. Miejski przewoźnik zmuszony został do zakupu używanych autokarów, by móc przewozić pasażerów na wszystkich obsługiwanych przez siebie liniach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.