Polska Czy ekologiczne opakowania zwiększą marnowanie żywności? 25 grudnia 2019 Polska Czy ekologiczne opakowania zwiększą marnowanie żywności? 25 grudnia 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Eksperci branży FMCG obawiają się, że odejście od plastikowych opakowań zwiększy zjawisko marnowania żywności. I pokazują dane. – Dzisiaj sieci w Anglii wyrzucają 40 proc. mięsa, mimo że termin przydatności jest bardzo długi dzięki opakowaniom plastikowym. Jeśli zejdziemy na bardziej ekologiczne, np. tacki z kukurydzy to spadamy co najmniej o 50 proc z terminem przydatności. Jeśli się dziś wyrzuca takie ilości mięsa, to ile się będzie wyrzucało wtedy? Dużo więcej i warto sobie to uświadomić – mówił dla serwisu Portal Spożywczy Jarosław Krzyżanowski, właściciel spółki KPS Partners i mniejszościowy udziałowiec QFG Food Group. Tematy ochrony środowiska i odpowiedzialności branży spożywczej za walkę z kryzysem klimatycznym były poruszane podczas konferencji UPEMI „Spotkanie z jakością”. Krzyżanowski zwrócił też uwagę, że mięso jest zbyt tanie. – Powinno być droższe, ponieważ za dużo żywności jest niszczone. Może nie będę popularny, ale mięso nie musi być jedzone codziennie. Powinno się ograniczyć jego spożycie i jeśli będzie droższe to ten proces na pewno nastąpi. Jeżeli będą większe wymagania dla producentów, cena mięsa pójdzie w górę. Obecnie nie możemy podnieść cen, ponieważ zalewa nas tanie mięso z zewnątrz. Natomiast jeśli mięso będzie droższe, ograniczymy także marnowanie żywności – podsumował. Branża FMCG dostrzega potencjał diety roślinnej. Swoją ofertę poszerza na przykład firma Sokołów, która oferuje pasztety i pasty roślinne, a także wegetariańskie dania gotowe. Zarząd firmy przyznaje, że bliska jest mu idea zero waste, a bezmięsna oferta z krótkim składem to odpowiedź na potrzeby klientów. Z kolei prezes związku „Polskie Mięso” Witold Choiński podkreśla, że spożycie mięsa w krajach rozwijających się będzie wzrastać. W Polsce przeciętny obywatel zjada 80 kg mięsa rocznie. Na szczycie rankingu mięsożerców są Stany Zjednoczone – tam obywatel zjada 100 kg mięsa rocznie. źródło: portalspozywczy.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.