Elektromobilność Czy elektryki wkrótce stanieją? 23 października 2020 Elektromobilność Czy elektryki wkrótce stanieją? 23 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Szwajcarski UBS twierdzi, że rynek motoryzacji ulegnie znacznej transformacji i niebawem może nastąpić całkowite odejście od używania samochodów napędzanych paliwami kopalnymi. Czy samochody elektryczne będą kosztować tyle samo co konwencjonalne pojazdy na benzynę i gaz? Według najnowszych analiz całkowite przemiany na rynku elektromobilności mogą nastąpić szybciej, niż nam się wydawało. Kiedy elektromobilność będzie tańsza? Przedsiębiorstwo finansowe UBS przeprowadziło analizę rynku, z której wynika, że dotychczasowy dodatkowy koszt produkcji baterii do samochodów elektrycznych znacznie spadnie do 2022 roku (do kwoty 1900$) w porównaniu do odpowiedników spalinowych, a do 2024 ma być równy zeru. Badanie oparto na szczegółowej analizie akumulatorów ich siedmiu największych producentów. Poimo – nadmuchiwany e-motorower z Tokio Wyrównanie cen pojazdów, czyli osiągnięcie parytetu między cenami aut napędzanych paliwami kopalnymi a elektrycznymi będzie kluczowym krokiem w globalnej transformacji energetycznej. Konkurencja Czołowi producenci samochodów na razie niechętnie przechodzą na produkcję samochodów elektrycznych z powodu wysokich cen akumulatorów, które są w większości produkowane w Azji, na przykład przez LG Chem z Korei Południowej, japoński Panasonic i chiński CATL. Cena akumulatora w pojeździe elektrycznym stanowi obecnie od jednej czwartej do dwóch piątych kosztów całego pojazdu. UBS spodziewa się, że koszty baterii do elektryków spadną poniżej 100 USD za kilowatogodzinę (kWh) do 2022 roku, co jest dla tego rynku kluczową informacją. Licznik elektromobilności: prawie 15 tys. elektryków i 1,3 tys. stacji ładowania UBS wywnioskował, że producenci samochodów mają już sporą konkurencję w postaci Tesli i Volkswagena, którzy zainwestowali w elektromobilność miliardowe sumy, z czego inwestycja Volkswagena wyniosła 33 miliardy euro. Jednak różnica cen pomiędzy elektrykiem a konwencjonalnym samochodem nadal jest widoczna: nowy Volkswagen Golf kosztuje około 20 280 funtów, podczas gdy ID-3, jego odpowiednik elektryczny wypuszczony na komercyjny rynek, będzie kosztował od 29 990 funtów. Nadchodzi zmiana Oczekuje się, że szybka redukcja kosztów akumulatorów spowoduje jeszcze szybsze przejście na pojazdy elektryczne, niż dotychczas oczekiwano. Sprzedaż pojazdów elektrycznych już teraz rozwija się w UE i Chinach, pomimo zawirowań gospodarczych spowodowanych pandemią koronawirusa. Matthias Schmidt, niezależny analityk motoryzacyjny, przewidział, że w 2020 r. w UE zostanie sprzedanych milion samochodów elektrycznych i hybrydowych. UBS sądzi, że do 2030 roku samochody elektryczne będą stanowić aż 40% światowej sprzedaży aut. Źródło: theguardian.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.