Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Czy klimat obchodzi Polaków? Tak, szczególnie młodych. Wykluczają szkodliwe nawyki

klimat

Czy klimat obchodzi Polaków? Tak, szczególnie młodych. Wykluczają szkodliwe nawyki

Jak Polacy czują się w świetle globalnego ocieplenia. Co jest dla nich ważne na co dzień? Czy podejmują świadome wybory z myślą o środowisku? Europejski Bank Inwestycyjny zapytał o to w specjalnej ankiecie dotyczącej klimatu. Co z niej wynika?

Klimat jest dla nas istotny

Europejski Bank Inwestycyjny prześledził, jak Polacy traktują kwestie zmian klimatu – czy mają pomysł na lepsze jutro, czy są ekologiczni, gdzie i jak spędzają wakacje, w co się ubierają? Okazało się, że głównie młodym ludziom leży na sercu przyszłość planety. 

Aż 82% ankietowanych stara się na co dzień podejmować zdecydowane kroki, aby przeciwdziałać zmianom klimatu. Co niepokojące, respondenci zauważyli, że pozostała część mieszkańców Polski nie wyraża obaw o Ziemię i nie ma motywacji do zmiany swoich postaw konsumenckich. 

Chcemy ekologicznej jazdy i zrównoważonych wakacji

Prawie 70% osób (w wieku od 30 do 64 lat) zapytanych przez EBI stwierdza, że jeśli mogliby kupić nowy samochód, byłaby to hybryda lub pojazd elektryczny. Młodzi respondenci chętnie wybraliby pojazd z silnikiem benzynowym lub Diesla (38%) prawie na równi z pojazdem hybrydowym (34%). 

Liczy się nie tylko codzienna forma transportu, ale i kierunek wypoczynku. Prawie 70% ankietowanych bierze pod uwagę zmianę klimatu, gdy wybiera miejsce do spędzania wolnego czasu. Jednak wielu z nich ostatecznie nie rezygnuje z opcji przelotu w dalsze zakątki globu. 30% osób przed “30” odpowiedziało, że na wakacje latem 2022 roku poleci samolotem.

Polacy w wieku od 30 do 64 lat rozważający kupno samochodu są zainteresowani zwłaszcza zakupem pojazdu hybrydowego, natomiast wśród młodszych respondentów samochód elektryczny jest najrzadziej wybieraną opcją (28%).

Miejsce pracy i zrównoważona moda

Przy wyborze nowej posady połowa badanych młodych osób kieruje się polityką klimatyczną firmy. Szczególnie zwracają na to uwagę młodsi respondenci.

Ekologiczna moda jest ważna dla 63% Polaków w przedziale wieku od 15 do 29 lat. Zamiast wspierać fast fashion i kupować nowe, choć niekoniecznie dobrej jakości ubrania, wolą nosić odzież z drugiej ręki lub z recyklingu. Średnia polska wypada w tym wypadku aż o 12% lepiej niż średnia europejska.

Czy różnice pokoleniowe zatrą się z zyskiem dla klimatu? Podziel się opinią. 

źródło: mat. prasowy

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.