Elektromobilność Czy Opel także fałszował wyniki spalania i emisji zanieczyszczeń? KBA bada trzy modele samochodów 24 lipca 2018 Elektromobilność Czy Opel także fałszował wyniki spalania i emisji zanieczyszczeń? KBA bada trzy modele samochodów 24 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Ministerstwo Transportu Niemiec potwierdziło oficjalnie, że obecnie prowadzone są przesłuchania pracowników Opla w sprawie technologii emisji stosowanej w trzech modelach samochodów. Postępowanie prowadzi Niemiecka Federalna Służba Transportu Drogowego (KBA). Niemieckie medium Weekly Bild am Sonntag dotarło do informacji, z których wynika, że KBA znalazła wiarygodne dowody na to, że emisje spalin przekraczają 10-krotnie normy w silnikach trzech modeli: Cascada, Insignia oraz Zafira. Problem dotyczy prawdopodobnie 60 tysięcy samochodów na całym świecie. W czasie jazdy zatrzymuje się z niewiadomych przyczyn system oczyszczania spalin. Należy podkreślić, że dotychczas modele te spełniały standardy emisji spalin Euro 6. Rzecznik prasowy Opla wyjaśnił w odpowiedzi na raport Bild am Sonntag, że firma „już w grudniu 2015 roku dostrzegła potencjał poprawy i rozpoczęła inicjatywę technologiczną mającą na celu zwiększenie przejrzystości, wiarygodności i wydajności z korzyścią dla klientów”. Niemiecki resort nie chce komentować bieżących działań do momentu zakończenia przesłuchań. Według agencji prasowej DPA Germany w 2016 roku KBA poprosiło kilku producentów, w tym Opla, aby dobrowolnie podpisali się pod planem redukcji emisji. Opel oświadczył, że nigdy nie instalował urządzeń służących do oszukiwania testów emisji w swoich pojazdach, podkreślając, że jego samochody spełniają rygorystyczne normy prawne. Niemiecki producent samochodów Volkswagen (VW) przyznał się we wrześniu 2015 roku do potajemnego instalowania oprogramowania w prawie 500 tys. samochodach, w celu oszukania rządowych testów emisji spalin. Pojazdy emitowały do 40 razy więcej dozwolonych przez prawo zanieczyszczeń. Na skutek afery dieselgate niemiecki producent będzie musiał wypłacić właścicielom pojazdów z silnikami TDI, regulatorom środowiskowym, dealerom i poszczególnym organom stanów w USA w sumie ponad 25 miliardów dolarów. Więcej informacji w tekście: Amerykański sąd zatwierdził ugodę Volkswagena i właścicieli aut z silnikami TDI. Źródła: Reuters, TheLocal.de, Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.