Elektromobilność Daimler dostarczy elektryczne ciężarówki na rynek europejski 04 stycznia 2018 Elektromobilność Daimler dostarczy elektryczne ciężarówki na rynek europejski 04 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Niemiecki producent samochodów Daimler zaprezentował niedawno w pełni elektryczne samochody dostawcze, jakie mają niebawem trafić na rynek europejski. Jest to kolejna firma, która dołącza do walki ze zmianami klimatycznymi, wprowadzając tego rodzaju pojazdy. Jednym z pierwszych użytkowników elektrycznego Daimler Fuso eCanter był DHL, który wykorzystywał sześć takich pojazdów do dostarczania paczek w Berlinie. Kolejne trafią do firm logistycznych takich jak: DB Schenker, Rhenus oraz Dachser. Elektryczne ciężarówki od Daimlera „Dzięki Fuso eCanter nasi klienci będą mogli pracować nie tylko cicho i bez emisji dwutlenku węgla, ale także taniej”, komentuje Marc Llistosella, szef działu ciężarówek w Daimlerze. – „To przyszłość miejskiego transportu towarowego”. Pojazd eCanter ma ładowność 4,5 ton i zasięg 100 kilometrów na jednym ładowaniu. Dotychczasowo korzystało z niego UPS w Stanach Zjednoczonych, a także japońska sieć sklepów Seven-Eleven oraz Yamato Transport. Póki co firmy używają do kilkudziesięciu pojazdów tego typu. Natomiast produkcja w pełnej skali tej elektrycznej ciężarówki zacząć ma się w 2019 roku. Nie jest ona jednak pierwsza na rynku. Daimler zapowiedział szersze wprowadzenie jej w czasie, gdy Tesla ogłosiła produkcję w pełni elektrycznej półciężarówki. Ma ona być tańsza w wytworzeniu i eksploatacji niż obecnie dostępne pojazdy z silnikiem diesla. Tesla zapowiada zasięg na poziomie nawet 800 kilometrów, ale niestety nie szybciej niż w 2020 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.