Wiadomości OZE Daimler zmienia elektrownię węglową w wielki magazyn energii 22 czerwca 2018 Wiadomości OZE Daimler zmienia elektrownię węglową w wielki magazyn energii 22 czerwca 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Daimler, za sprawą swojej spółki zależnej Mercedes-Benz Energy oraz partnerów, zmienia elektrownię węglową w wielki magazyn energii. Wykorzystuje do tego akumulatory samochodowe. Mercedes-Benz, podobnie jak Tesla, korzysta za swoich doświadczeń z akumulatorami do samochodów elektrycznych, które wykorzystuje do tworzenia stacjonarnych magazynów energii. Dlatego powstała spółka zależna firmy – Mercedes-Benz Energy, która uruchomiła kilka projektów. Jednym z nich było stworzenie domowej baterii, konkurencyjnej dla Powerwall Tesli. Niestety zaproponowane urządzenie okazało się zbyt drogie, więc nie weszło do sprzedaży komercyjnej. Teraz Mercedes-Benz Energy z sukcesem zmieniło starą elektrownię węglową w ogromny magazyn energii o łącznej mocy 8,96 MW / 9,8 MWh. Wykorzystano do tego 1920 modułów akumulatorowych. Niedawno zamknięta elektrownia Werdohl-Elverlingsen w Niemczech powstała w 1912 roku. Jej modernizacja została ukończona we współpracy Daimlera z ENERGIE i The Mobility House. Magazyn energii powinien poprawić stabilność niemieckiej sieci energetycznej, która systematycznie zwiększa udział energii odnawialnej w krajowym miksie. Pozwoli to na optymalizację systemu i np. magazynowania nadwyżek w momencie przesilenia. Daimler w zeszłym roku z sukcesem zakończył podobny projekt, ale o większej mocy – 17,4 MWh, w Herrenhausen. Jak mówią przedstawiciele firmy: „Duża hala magazynowa jest zatem symbolem transformacji w zakresie magazynowania i wykorzystania energii – z dala od dostaw energii elektrycznej z paliw kopalnych.” źródła: electrek, daimler Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.