Elektromobilność DHL: Tesla Semi pozwoli zaoszczędzić dziesiątki tysięcy dolarów 02 marca 2018 Elektromobilność DHL: Tesla Semi pozwoli zaoszczędzić dziesiątki tysięcy dolarów 02 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Międzynarodowy koncern logistyczny DHL Supply Chain jest jedną z pierwszych firm, które będą użytkowały elektryczne ciężarówki Tesla Semi. Pojazdy Elona Muska zasilą flotę koncernu już w 2019 roku. DHL liczy na duże oszczędności. Jak podaje agencja Reutersa, DHL sygnował stosowne umowy na dostawę 10 pojazdów Tesli. Prezes DHL Supply Chain, Jim Monkmeyer podkreśla, że zakup elektrycznych ciężarówek będzie formą testów – od nich zależy decyzja firmy o całkowitym przejściu na pojazdy elektryczne. Koncern zauważa, że posiadanie w swojej flocie elektryków pozwoli na oszczędności uzyskane w sferze wydatków na konserwację pojazdów i zakup paliwa. Inwestycja w Teslę Semi może się zwrócić maksymalnie w ciągu 2 lat. „Szacujemy, że inwestycje moglibyśmy spłacić w ciągu półtora roku w oparciu o mniejsze użycie energii, a także niższe koszty utrzymania”, wyjaśnia Monkmeyer w rozmowie z Reuters. Dodał również, że ogólne oszczędności mogą być ogromne ze względu na prostotę budowy elektrycznych ciężarówek. Nie jest to pierwszy przypadek zastosowania elektryków przez DHL. Niemiecki Oddział Deutsce Post wprowadził już 5 tysięcy elektryczny pojazdów do lokalnych dostaw. Tesla Semi w ciągu roku może przejechać od 65-100 tysięcy mil, a sam producent gwarantuje 20% oszczędność w kosztach eksploatacji w porównaniu do tradycyjnej ciężarówki napędzanej paliwami konwencjonalnymi. Jednym ograniczającym czynnikiem według przedstawiciela DHL może być infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych, która na dzień dzisiejszy na całym świecie jest uboga. „Jest to duży znak zapytania”, podkreśla Monkmeyer. Źródło: Reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.