Wiadomości OZE Diesel bardziej ekologiczny od benzyny? 10 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Diesel bardziej ekologiczny od benzyny? 10 sierpnia 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Wiele słyszy się ostatnio odnośnie samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Kilka państw chce zakazać jego sprzedaży w niedługiej przyszłości z uwagi na środowiskową szkodliwość. Okazuje się jednak, że twierdzenia, jakoby diesel emitował więcej spalin od silników benzynowych mogą być bezzasadne, np. w obliczu badań przeprowadzonych przez Patricka Hayesa, naukowca z Uniwersytetu w Montrealu. Z jego analizy wynika, że nowoczesne samochody wyposażone w silnik diesla emitują mniej spalin aniżeli samochody benzynowe. Komentując wyniki badań opublikowanych w raporcie Scientific Reports Patrick Hayes zaznacza, że obecnie wykorzystywany olej napędowy jest sporo czystszy od benzyny. Według niego, władze większą uwagę powinny zwrócić na samochody wyposażone w silniki benzynowe, bowiem to one są źródłem większych zanieczyszczeń. Faktem jest, że sporym kłopotem są jeżdżące po drogach stare samochody, które nie są wyposażone w filtry cząsteczek stałych. Warto jednak zaznaczyć, że blokada dystrybucji nowych samochodów z silnikami wysokoprężnymi przez dealerów nikogo przed nimi nie ochroni. Raport naukowca z Montrealu staje w opozycji do działań wielu europejskich polityków, którzy chcą wyeliminować silniki diesla z użytku. Argumentują to chęcią ochrony środowiska, lecz w obliczu badań przedstawionych przez Patricka Hayesa – mogą to być działania bardziej na pokaz, aniżeli skuteczne. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.