Wiadomości OZE Diesel wiecznie żywy? VW zaprezentował nową odsłonę silnika 2.0 TDI 10 maja 2018 Wiadomości OZE Diesel wiecznie żywy? VW zaprezentował nową odsłonę silnika 2.0 TDI 10 maja 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? „Silniki diesla niemile widziane w centrum miasta.”„Producenci samochodów wygaszają prace nad jednostkami wysokoprężnymi”. „Coraz większe koszty związane z eksploatacją diesla zniechęcają potencjalnych nabywców”. Powyższe tytuły nagłówków świadczą o tym, że jesteśmy w trakcie przełomowego okresu dla silników wysokoprężnych. Coraz więcej koncernów motoryzacyjnych nie przewiduje w swej strategii na przyszłość żadnych planów rozwojowych dla tego popularnego i modnego do niedawna napędu. Fakty te wydają się jednak ignorować konstruktorzy z Wolfsburga, którzy podczas Vienna Motor Syposium zaprezentowali swoja najnowszą jednostkę napędową 2.0 TDI. Według ich zapewnień charakteryzuje się ona ekologicznymi osiągami. Jednostkę 2.0 TDI EA288 kompatybilną z systemem mild hybrid cechować ma wyjątkowo niska paliwożerność przy dużo wyższej kulturze pracy oraz mocy (o około 10%). Natomiast na jego ekologiczne osiągi wpłynie nowoczesna turbosprężarka. Zmniejszą się również wysokie koszty wymiany filtra DPF. Za sprawą jego powiększenia wzrosła jego żywotność, co ma spowodować rzadszą konieczność wymiany. Afera, która dotknęła koncern z Wolfsburga, odbiła się na renomie samochodów z logo VW. Miała też inny aspekt, o którym często nie pamiętamy. Jest nim całkowita zmiana w świadomości potencjalnych nabywców, którzy z nieufnością spoglądają na samochody z silnikami wysokoprężnymi. Czy debiut nowego silnika wysokoprężnego (136 KM oraz 204 KM) odwróci kierunek światowej motoryzacji? Wydaje się to mało realne. Jednak na ostateczną ocenę poczekajmy do czasu, kiedy nowe silniki zaczną napędzać samochody z logo Audi, Volkswagena, Skody i Seata. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.