Elektromobilność Dofinansowanie do pojazdów elektrycznych: program „Mój elektryk” z kolejną odsłoną dla firm 24 listopada 2021 Elektromobilność Dofinansowanie do pojazdów elektrycznych: program „Mój elektryk” z kolejną odsłoną dla firm 24 listopada 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Program “Mój elektryk” to propozycja dla wszystkich tych, którzy chcą przejść na pojazdy zeroemisyjne i skorzystać z państwowych dopłat. Jakie to pojazdy? Elektryczne i napędzane wodorem, osobowe i dostawcze oraz elektryczne pojazdy dwu- trój- i czterokołowe przeznaczone do celów gospodarczych. Kto może ubiegać się o dotację w trzeciej odsłonie “Mój elektryk”? O dotacje do NFOŚiGW mogą ubiegać się od teraz przedsiębiorcy, firmy i instytucje. Do tej pory o dofinansowanie wnioskować mogły osoby fizyczne. W drugim kroku dołączyły banki i firmy leasingowe, zainteresowane dystrybucją dopłat do leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Tym samym NFOŚiGW uruchomił trzecią odsłonę programu “Mój elektryk”. Jego celem jest wsparcie rozwoju elektromobilności w kraju. Czas trwania programu: od 22 listopada 2021 roku do 30 września 2025 roku. Jeżeli budżet zostanie wyczerpany wcześniej, będzie to równoznaczne z zakończeniem dotacji. „Mój elektryk” dla osób fizycznych działa już od 12 lipca br. Kwota dotacji wynosi 18 750 zł, a w przypadku rodzin wielodzietnych – 27 000 zł. Cena auta nie może przekraczać 225 000 zł, przy czym limit cenowy nie dotyczy posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Więcej informacji w poniższym artykule: Rusza program dopłat „Mój elektryk” Przedsiębiorstwa i instytucje, czyli firmy, jednostki sektora finansów publicznych, instytuty badawcze, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, rolnicy indywidualni oraz kościoły i inne związki wyznaniowe – mogą ubiegać się o bezzwrotną dotację do zakupu pojazdu elektrycznego i wodorowego (kategorii M1, N1 oraz L1e-L7e). Ile wyniesie dotacja? Łączna pula dotacji to 700 mln złotych. W kolejnej odsłonie NFOŚiGW dołożyło 200 mln. Dla osobowych elektryków firmowych dotacja wyniesie od 18 750 tys. zł do 27 tys. Większa dotacja przyznana będzie temu, kto zadeklaruje, że roczny przebieg pojazdu wyniesie co najmniej 15 tys. km. Elektryczne lub wodorowe samochody dostawcze będą mogły otrzymać dotację w wysokości 50 tys. zł do 70 tys. zł. Maksymalna kwota dofinansowania będzie stanowić 20% lub 30% kosztów kwalifikowanych kupna samochodu. – Na dotacje do pojazdów zeroemisyjnych przeznaczyliśmy dodatkową pulę pieniędzy w wysokości 200 mln złotych, zwiększając tym samym tegoroczny budżet programu „Mój elektryk” do 700 mln złotych – podkreśla wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Artur Lorkowski. Dotacje do elektromobilności, fot. gov.pl Głównym celem programu “Mój elektryk” jest wsparcie rozwoju zeroemisyjnych napędów, aby zminimalizować ilość zanieczyszczeń w środowisku. Transport musi przejść ekologiczną transformację, podobnie jak sektor energetyki i inne gałęzie gospodarki. Około 80% nowych aut rejestrowanych w kraju, to samochody firmowe. “Upowszechnienie ekologicznych aut poprawi jakość powietrza, skoro komunikacja, w tym zwłaszcza transport drogowy, odpowiada w naszym kraju za 15% emisji gazów cieplarnianych oraz szkodliwych związków chemicznych, takich jak tlenki azotu (NOx) – podaje NFOŚiGW. Nowość na rynku: krótkotrwały leasing i subskrypcja na pojazdy elektryczne Szczegółowe informacje dostępne są na stronie rządowej: czytaj tutaj. źródło: gov.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.