Świat Drewniany motocykl zasilany algami 01 września 2017 Świat Drewniany motocykl zasilany algami 01 września 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Algi napędzające drewniany motocykl? Czemu nie, zważywszy, że algi dotychczasowo wykorzystano w szeregu różnych aplikacji, takich jak ekologiczne trampki czy żywe lampy, pochłaniające dwutlenek węgla. W Hamburgu znajduje się nawet cały budynek skonstruowany z materiałów z alg. Holenderski projektant, Ritsers Mans, wraz z naukowcem Peterem Mooiji stworzył drewniany motocykl który napędzany jest paliwem z alg. Ich projekt ma zwiększyć świadomość ludzi na temat paliw otrzymywanych z tego surowca. Konstruując ten motocykl, na etapie projektowania każdej części analizowałem czy i jak zastąpić je można elementem pochodzenia naturalnego – powiedział Mans, który zaprojektował ramę pojazdu i jego amortyzatory w pełni z drewna. Wykorzystał m.in. korek jako tłumik drgań oraz konopie do wzmocnienia konstrukcji Zespół skupił się na projekcie, aby zaprezentować, że paliwo z alg ma swoje potencjalne zastosowanie w przyszłości. Wyhodowali algi w morskiej wodzie, zbudowali drewniany motocykl i testują oraz prezentują jego działanie na plaży. Wszystko to jest ze sobą powiązane. Mans czuje się jak pionier motoryzacji na początku XX wieku podczas swoich eksperymentów. Wtedy nikt z nich nie wiedział dokąd doprowadzą badania i jak będzie wyglądał sektor motoryzacyjny za kilkadziesiąt lat. Teraz wszyscy w podobny sposób pracują w sektorze energii odnawialnej. Miliony osób zaangażowane są w budowę i rozwijanie tej branży i przed nimi rysuje się naprawdę świetlana przyszłość. Ludzie nie wiedzą jak będzie wyglądał za 30 lat sektor transportowy i energetyczny, jednakże ta niepewność jest też motorem kreacji i realizacji własnych pomysłów – powiedział Mans. Nawet mimo tego, że drewno wydaje się obecnie materiałem „prehistorycznym“ to jego struktura złożona z wielu rodzajów włókien ułożonych w jednym kierunku podobna jest do najnowszych kompozytów – dodał projektant. Mans i Mooij opisali swoje zmagania z drewnianym motocyklem w ksiażce „Grube Algi“ wydanej w holandii (oryg. „De Dikke Alg“). Ich pomysł, wraz z pokazowym motocyklem, towarzyszły serii wykładów Petera Mooij na temat paliw z alg. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.