OZE Droga ładuje auta elektryczne! Jazda w nieskończoność? 03 lutego 2022 OZE Droga ładuje auta elektryczne! Jazda w nieskończoność? 03 lutego 2022 Przeczytaj także Fotowoltaika testooo12 Artykuł sponsorowany Ekologia Czym jest budynek zeroemisyjny? Charakterystyka i przykłady Zeroemisyjny budynek cechuje się zerowym zużyciem energii netto. Oznacza to, że całkowita ilość zużywanej przez niego energii w skali roku równa się ilości energii odnawialnej wytworzonej w danym miejscu. Jakie rozwiązania stosowane są w zeroemisyjnych budynkach? Artykuł sponsorowany Pierwszy elektryczny system drogowy ładujący autobusy elektryczne i elektryczne ciężarówki, działa już od 2018 roku. Gdzie wprowadza się tę technologię i jak to możliwe, że droga ładuje auta elektryczne? Spis treści Droga ładuje auta elektryczneNa czym polega ta technologia?Czy ta technologia jest opłacalna?Perpetuum mobile? Droga ładuje auta elektryczne Twórcą technologii jest izraelski startup Electreon. Pierwszy projekt rozpoczęto już w 2018 roku na Szwedzkiej Gotlandii. Droga ładuje auta elektryczne na Szwedzkiej Gotlandi, źródło: electreon.com Droga elektryczna mierzy 1,6 km i jest częścią trasy o długości 4,1 km między lotniskiem a centrum miasta Visb. Zobacz, jak prezentuje się ta technologia: Firma prowadzi obecnie programy pilotażowe w Izraelu, Niemczech, Szwecji i we Włoszech. Ich najnowszy projekt został ogłoszony 1 lutego 2022 roku. Stan Michigan w USA sfinalizował kontrakt na budowę pierwszego takiego systemu w Ameryce. System ładowania drogowego w Detroit ma działać już w 2023 roku. Dlaczego kolejne państwa chcą wprowadzenia tej technologii u siebie? Korzyści wynikają z zastosowania unikalnego i efektywnego rozwiązania. Na czym polega ta technologia? Droga ładuje auta elektryczne bez konieczności zatrzymywania się. Infrastruktura składa się z jednostek podziemnych, czyli miedzianych kręgów pod asfaltem. Montaż jednostek podziemnych, źródło: electreon.com Odbiorniki zamontowane w podłodze pojazdu odbierają energię bezprzewodowo z miedzianych kręgów i przesyłają ją bezpośrednio do silnika i akumulatora w czasie jazdy.Do dystrybucji energii z sieci elektrycznej do infrastruktury drogowej służy jednostka zarządzająca, która komunikuje się z nadjeżdżającymi pojazdami. Schemat działania systemu, jednostka zarządzająca znajduje się na poboczu, źródło: electreon.com Jednostki zarządzające łączą się z Centralną Jednostką Sterującą. System działa w chmurze i komunikuje się ze wszystkimi jednostkami zarządzającymi i wszystkimi zarejestrowanymi pojazdami. Czy ta technologia jest opłacalna? Jak przekonują twórcy, droga ładująca auta elektryczne ma wiele zalet, takich jak m.in.: minimalizacja rozmiaru baterii – pojazdu są tańsze, lżejsze, wydajniejsze i mają więcej miejsca dla pasażerów i ładunku,oszczędność czasu przez brak konieczności ładowania auta na stacji,brak ograniczeń dla zasięgu pojazdów – jeśli wszystkie drogi byłoby elektryczne, zasilane nimi autonomiczne pojazdy mogłyby teoretycznie poruszać się w nieskończoność,możliwość naładowania każdego pojazdu elektrycznego – technologia stwarza jedną platformę ładowania dla wszystkich pojazdów,wykorzystanie istniejącej infrastruktury – brak konieczności tworzenia nowej infrastruktury sieciowej i stacji transformatorowych,minimalizacja zanieczyszczeń i emisji dwutlenku węgla w wyniku elektryfikacji,wsparcie rozproszonej energii odnawialnej – systemy łączą się z wieloma stacjami energii odnawialnej wzdłuż drogi. Perpetuum mobile? Teoretycznie, jeśli tę technologię wesprą inne odnawialne źródła energii, takie jak m.in. solarne panele słoneczne zamontowane na pojazdach, w określonych warunkach wydajność systemu mogłaby pozwolić na… jazdę w nieskończoność! Czy dożyjemy czasów, kiedy autonomiczne pojazdy zastosują takie rozwiązanie?Jak podoba Ci się ta technologia? Zobacz więcej ciekawych przykładów energii odnawialnej w transporcie: Panele fotowoltaiczne na ekranach akustycznych w USA. Czy nie powinno być tak wszędzie? źródło: electreon.com, fox2detroit.com, Forbes.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.