Wiadomości OZE Duże zainteresowanie elektrycznym Porsche Taycan w przedsprzedaży 02 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Duże zainteresowanie elektrycznym Porsche Taycan w przedsprzedaży 02 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Porsche Taycan ma wyznaczoną premierę na 4 września tego roku, jednak zainteresowanie elektrycznym modelem jest już tak duże, że zebrano rekordową liczbę zamówień w przedsprzedaży. Oliver Blume, prezes zarządu Porsche, zauważył, że: “zazwyczaj rywalizacja pomiędzy klientami rozpoczyna się dopiero wtedy, gdy pierwsze raporty z jazdy są dostępne, kiedy pojazd jest prezentowany”, ale w przypadku tego modelu jest zupełnie inaczej. Porsche Taycan to pierwszy samochód sportowy Porsche z napędem całkowicie elektrycznym. Zbliża się koniec dominacji Tesli w klasie luksusowych elektryków Porsche zebrało prawie tyle samo zamówień na zakup samochodów, ile planuje wyprodukować samochodów. Klienci, którzy składali zamówienia w przedsprzedaży, wpłacali kaucję w wysokości 10 000 zł, nie znając szczegółów technicznych pojazdu. Model Porsche Taycan ma wysoko rozwinięty tryb autonomicznej jazdy oraz tryb szybkiego ładowania, który umożliwia uzupełnienie energii w akumulatorach w około 15 minut. Podstawowy wariant ma kosztować około 90 000 euro. W standardzie klient otrzymuje akumulator o pojemności 80 kWh na tylnej osi i silnik elektryczny o mocy od 240 kW do 280 kW. Najlepszy model z oferty posiada dwa silniki elektryczne o mocy 160 kW na przedniej osi i 300 kW na tylnej. Maksymalny zasięg wynosi 600 kilometrów, dzięki wysokowydajnemu silnikowi PSM o napięciu 800 V. Ładowanie samochodu dające możliwość przejechania 100 kilometrów ma zająć 4 minuty – moc ładowania będzie wynosić 250 kW. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.